اپل قرار است برای اولین بار در خانواده آیفون 17، حافظه رم 12 گیگابایتی را معرفی کند و تجربه کار با این گوشیها را در زمینههای چندوظیفگی، بازی و اجرای وظایف مربوط به هوش مصنوعی مولد به طور قابل توجهی بهبود بخشد.
این افزایش رم فقط در مدلهای گرانتر «پرو» ارائه خواهد شد. طبق گزارش جدیدی، سامسونگ مسئولیت تأمین 70 درصد از سفارشهای رم اپل را بر عهده خواهد داشت. سامسونگ سالهاست که شریک اصلی اپل در تأمین پنلهای OLED بوده و اکنون وارد حوزه تأمین حافظه هم شده است.
به گزارش ETNews که اطلاعات آن توسط افشاگر Jukanlosreve منتشر شده، اپل در حال نهاییسازی سفارشهای رم 12 گیگابایتی برای استفاده در آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس است. با توجه به این گزارش، به نظر میرسد مدل پایه آیفون 17 و مدل آیفون 17 ایر همچنان با رم 8 گیگابایتی عرضه شوند، اگرچه قبلاً اشاره شده بود که کل سری آیفون 17 از ارتقای رم بهره میبرند. با این حال، تحلیلگر معروف، مینگ-چی کو، گفته اگر اپل نتواند مشکلات زنجیره تأمین رم موبایل را حل کند، مدل پایه آیفون 17 تنها نسخهای خواهد بود که همچنان با رم 8 گیگابایتی عرضه میشود.
در جدیدترین بهروزرسانی، گفته شده که سامسونگ سهم عمدهای از سفارشها را در اختیار خواهد داشت و 70 درصد از کل رمهای 12 گیگابایتی را تأمین میکند. 30 درصد باقیمانده هم قرار است توسط شرکتهای SK hynix و Micron تأمین شود. یکی از دلایل احتمالی استفاده اپل از سه تأمینکننده مختلف برای این تراشههای حافظه، هزینه بالاتر رم 12 گیگابایتی است که حدود 50 درصد گرانتر از نسخه 8 گیگابایتی برآورد میشود. به دنبال افزایش تعداد تأمینکنندگان، اپل میتواند در مذاکره با آنها شرایط بهتری را برای خود رقم بزند.
همچنین ممکن است سامسونگ به تنهایی مسئول تولید نباشد و از بخش تجهیزات الکترومکانیکی خود کمک بگیرد. در همین میان گفته شده SK hynix با LG Innotek همکاری میکند و Micron هم با شرکت ژاپنی Shinko Electric مشارکت خواهد داشت تا با تقاضای بالا همگام شود. هنوز تأیید نشده که این ارتقای رم فقط محدود به مدلهای پرو آیفون 17 خواهد بود یا خیر، بنابراین باید این اطلاعات را با احتیاط در نظر گرفت.
ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد رم 12 گیگابایتی خانواده آیفون 17 چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.