سری جدید تلویزیون‌های 8K سامسونگ، یک رویای جدید و گران قیمت

چندی پیش شرکت LG اولین تلویزیون های 8K خود، برای استفاده در منازل را معرفی کرد؛ غول های 88 و 75 اینچی گران قیمت که البته دنیایی از فناوری و نوآوری در آنها تزریق شده است. اینک نوبت به Samsung می رسد؛ بزرگترین سازنده تلویزیون در 12 سال اخیر، تلویزیون های 8K بسیار حرفه ای و جذاب خود را رونمایی کرده است. آیا زمان ورود به دنیای 8K است؟

تلویزیون جدید سامسونگ هم یک یک غول عظیم الچثه است که از رزولوشن 8K بهره برده و با فناوری QLED طراحی شده است. تلویزیون های QLED دارای لایه نقاط کوانتومی (QD) هستند که باعث افزایش چشمگیر دقت رنگ شده و رنگ های مشکی واقعی را نمایش می دهند. از این رو میزان کنتراست نیز در آنها بسیار بالا است.

تلویزیون جدید سامسونگ در ابعاد 55، 65، 75، 82، 85 و 98 اینچی تولید شده و در بالاترین ابعاد یعنی 98 اینچ، 70 هزار دلار قیمت دارد! برای خرید مدل 55 اینچی آن هم می توانید مبلغ 2500 دلار را کنار بگذارید. یکی از ویژگی های تلویزیون های جدید سامسونگ با رزولوشن 8K، پشتیبانی از +HDR10 است. آنها امکان اسکن تصاویر و نمایش +HDR10 را در تمامی ورودی ها خواهند داشت. همچنین با تکیه بر سیستم نوردهی Direct Full Array، شدت نور پنل بالا رفته و خبری از نشت نور در پنل نخواهد بود.

قلب پردازشی این تلویزیون ها، پردازنده جدید 8K Quantum AI بوده که با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، تصاویر را ارتقاء می دهد. این پردازنده دارای دو پشته 8 هسته ای است که با اسکن مداوم تصاویر و صدا، آنها را به بهترین شکل ممکن پردازش کرده و در صورتی که در رزولوشن های کمتر از 8K قرار داشته باشند، به فکر ارتقاء خواهد بود. تلویزیون های سری QLED 8K از سیستم عامل هوشمند TIZEN بهره برده و امکان نمایش محتوا از شبکه های آنلاین را خواهند داشت.

پست های مرتبط

چطور در تلویزیون‌های باریک و هوشمند سامسونگ صدایی فراگیر و سه‌بعدی تولید می‌شود

تصاویری خیره‌کننده در تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ

معرفی سرویس Gaming Hub تلویزیون‌ها و مانیتورهای هوشمند سامسونگ