اولین گوشی با سنسور یک اینچ و نمایشگر 240 هرتز در اعجوبه شارپ Aquos R6

شاید کمتر کاربری با گوشی های هوشمند شارپ آشنا باشد، اما این شرکت تا به امروز توانسته است اسمارتفون های خاص و بسیار قدرتمندی را روانه بازار کند. این بار نیز شاهد رونمایی شارپ  Aquos R6 به عنوان جدید ترین گوشی هوشمند این شرکت بودیم. اسمارتفونی که برای اولین بار به مشخصات قدرتمندی همچون سنسور دوربین اصلی یک اینچی به همراه صفحه نمایشی با توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 240 هرتز مجهز شده است.

مشخصات شارپ  Aquos R6

طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند در نمای رو به رویی طراحی آشنایی می باشد که پیش از این نیز بسیاری از اسمارتفون های پرچمدار قدرتمند نیز از آن بهره برده بودند.  Aquos R6 به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با رزولوشن 2730×1260 پیکسل از نوع اولد مجهز شده است. اولین صفحه نمایش Pro IGZO که در کمال ناباوری توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 240 هرتز را خواهد داشت.

این اولین گوشی هوشمند جهان می باشد که به چنین صفحه نمایشی مجهز شده است. پیش از این قدرتمند ترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 165 هرتز را داشت. برای طراحی صفحه نمایش هم از ناچ اینفینیتی O استفاده شده، بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش هم سنسور دوربین سلفی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

در نمای پشتی اما این گوشی هوشمند تنها به یک سنسور دوربین مجهز شده است. شارپ Aquos R6 به سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 20 مگاپیکسلی مجهز شده است. سنسور دوربین قدرتمندی که اولین سنسور دوربین گوشی های هوشمند جهان با ابعاد 1 اینچی می باشد. باید منتظر بود و دید که این سنسور با ابعاد بزرگرش که بی شک توانایی عملکرد بسیار خوبی دارد، آیا در مقایسه با بسیاری از مدعیان حرفی برای گفتن خواهد داشت یا نه.

در بخش مشخصات سخت افزاری هم شارپ چیزی برای این گوشی هوشمند کم نگذاشته و Aquos R6 به قدرتمند ترین و جدید ترین پردازنده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 با معماری 5 نانومتری مجهز شده است. رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی به همراه باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشند.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود