دوربین Sony A7S III می تواند ویدیوهای 4K را با نرخ 120 فریم در ثانیه ضبط کند!

مدتی است که سونی در بخش ویژگی های ضبط ویدیو دوربین هایش ساکت و گوشه گیر است. این گوشه گیری سونی با وجود دوربین هایی مانند پاناسونیک S1H اصلاً به صلاح این شرکت نیست اما خبرها حاکی از آن است که ساکت بودن سونی تنها به دلیل تمرکز بروی یک ویژگی هیجان انگیز بروی دروبین A7S III است.

شایعاتی که امروز نظر ما را به خود جلب کرد، ویژگی جذاب دوربین Sony A7S III برای ضبط ویدیو بود. به گفته Alpha Rumors، دوربین جدید سونی می تواند ویدیوهای 4K را با نرخ حیرت آور 120 فریم در ثانیه ضبط کند. تنها این نکته که دوربین Panasonic S1H می تواند در این رزولوشن با نرخ 60 فریم در ثانیه ضبط کند، کافی است تا به قدرت دوربین Sony A7S III پی ببرید. این ویژگی می تواند فیلم برداران زیادی را به سمت این دوربین بکشاند.

اما یک مورد دیگر در این دوربین، حتی از ضبط ویدیو با نرخ 120 فریم در ثانیه هم جالب تر بود. لو رفتن پتنت های دوربین جدید سونی نشان از آن دارد که این شرکت در بدنه دوربین Sony A7S III خنک کننده فعالی را به کار گرفته است تا حرارت ناشی از پردازش ویدیوها با نرخ فریم ریت بالا را دفع کند. چنانچه این شایعات صحت داشته باشد، باید انتظار این مورد را داشت که این دوربین ویدیوها را حتی با رزولوشن 6K هم ضبط کند.

البته یک مشکل در سیستم خنک کننده فعال وجود دارد و آن هم نویز موجود در فن خنک کننده است. نمی توان فنی را ساخت که در صورت فعالیت نویزی را تولید نکند و این یعنی عذاب فیلم بردار در زمان ثبت لحظه های حساس. البته این نکته را هم باید بگوییم که دوربین پاناسونیک S1H هم از دریچه خنک کننده استفاده می کند اما نه با چنین سیستمی. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این دوربین سونی با چنین ویژگی حیرت آور و خنک کننده فعال، به تولید انبوه می رسد یا نه.

پست های مرتبط

مقایسه Fujifilm X-S20 و Sony A6700 / هیجان انگیز و ارزشمند

کانن برای مبارزه با Fujifilm X-S20 و Sony ZV-E10 دوربین PowerShot V100 را معرفی می کند

نگاهی به دوربین X-T5 جدیدترین شاهکار Fujifilm و مقایسه با X-T4