سونی بازی های Final Fantasy 7 و Silent Hill 2 را از چنگ ایکس باکس در آورد

همچنان تلاش های مایکروسافت و سونی برای تصاحب عنوان های جذاب ادامه دارد و حالا مشخص شده است که عنوان های Final Fantasy 7 و Silent Hill 2 فقط بر روی کنسول پلی استیشن منتشر می شوند.

تغییر در نسل جدید؟

تلاش های چند وقت اخیر سونی و مایکروسافت می تواند تغییرات زیادی را در صنعت بازی ایجاد کند و حتی منجر به تشکیل جناح های مختلف شود که البته می توان هیجان انگیز هم باشد.

اخیراً مشخص شد که 75 درصد از مردم در سند اخیر CMA از مایکروسافت حمایت می کنند. پاسخ مایکروسافت به CMA اطلاعات دیگری را فاش کرده است که می تواند به تغییر وضعیت به نفع شرکت کمک کند. مایکروسافت ادعا می کند که سونی قراردادهای انحصاری برای بازی هایی مانند Final Fantasy 7 Remake  را امضا کرده است که نیاز به حذف پلتفرم Xbox دارند.

اینکه پلتفرم های بازی برای مدت کوتاهی صاحب عناوین انحصاری بشوند، چیز چندان جدید نیست و همیشه در طول دوران اتفاق افتاده است. پلی استیشن و مایکروسافت در گذشته چندین نمونه از این همکاری را با توسعه دهندگان خاصی انجام داده اند، اما در سال های اخیر وضعیت این صنعت نسبت به پلی استیشن مطلوب تر به نظر می رسد.

با این حال، انحصاری های شخص ثالث معمولاً به زمان خاصی محدود می شوند. بازی‌هایی مانند Shadow of The Tomb Raider  و Deathloop انحصاری‌های کنسولی زمان ‌بندی ‌شده بودند اما در نهایت راه خود را به پلتفرم‌های دیگر باز کردند.

ادعای اخیر مایکروسافت به این معنی است که عناوینی مانند Final Fantasy 7 Remake و Silent Hill 2 Remake  که اخیراً معرفی شده است، هرگز روی کنسول های Xbox قرار نخواهند گرفت مگر اینکه سونی موافقت کند. در حالی که ایکس باکس معمولاً یک پلتفرم غربی محور است، بسیاری از کاربران به دلیل این توافقات به ناچار این عناوین عالی را از دست خواهند داد.

Final Fantasy 7 Remake  یکی از مورد انتظارترین بازی های نسل گذشته بود. بازی جدید Silent Hil 2 Remake  هم نمایش های بسیار خوبی داشته است، اما کاربران ایکس باکس ممکن است هرگز فرصتی برای بازی این بازی ها در پلتفرم مورد نظر خود نداشته باشند.

نظر شما در مورد قرارداد انحصاری سونی چیست؟ آیا فکر می کنید این خرید موفق خواهد شد؟

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024