سونی اکسپریا 1 III معرفی شد

مدتی بود که خبری از پرچمداران گوشی های هوشمند سونی نبود و این بار شاهد رونمایی دو گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت، یعنی اکسپریا 1 III و اکسپریا 5 III بودیم. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به مشخصات در نظر گرفته شده برای اکسپریا 1 III و خواهیم دید که آیا پرچمدار جدید سونی در میان اسمارتفون های قدرتمند شرکت های دیگر، حرفی برای گفتن دارد یا خیر.

مشخصات سونی اکسپریا 1 III

در نگاه اولیه طراحی نمای رو به رویی این گوشی هوشمند، طراحی آشنایی می باشد که پیش از این نیز سونی برای گوشی های هوشمند نسل قبلی خود از آن بهره برده بود. این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 6.5 اینچی با رزولوشن 1644×3840 پیکسلی از نوه اولد مجهز شده است. برای طراحی صفحه نمایش نیز باز هم همان طراحی کلاسیک سامسونگ را شاهد بودیم.

در قسمت پشتی اما سه سنسور دوربین برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور های دوربین سه گانه سونی اکسپریا 1 III را تشکیل می دهند. برای دوربین سلفی هم سنسور 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

در بخش ضبط ویدئو هر دو سنسور دوربین اصلی و سنسور تله فوتو به قابلیت جذاب لرزشگر اپتیکال یا همان OIS مجهز شده اند و سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 120 فریم در ثانیه را خواهد داشت.

اما یکی از قدرتمندی مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، پردازنده آن می باشد. اسمارتفون جدید سونی به جدید ترین و البته قدرتمند ترین پردازنده کوالکام؛ یعنی اسنپدراگون 888 مجهز شده است. پردازنده ای با معماری 5 نانومتری که در حال حاضر قدرتمند ترین پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی می باشد.

رم 12 گیگابایتی به همراه حافظه های داخلی 256 و 512 گیگابایتی به همراه باتری با میزان ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی و شارژر 30 واتی شارژ سریع، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشند. شارژر 30 واتی مجهز به شارژ سریع در نظر گرفته شده نیز توانایی شارژ 50 درصدی باتری این گوشی هوشمند را در مدت زمان 30 دقیقه ای دارد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود