اکسپریا 10 II بهترین گوشی میان رده سونی معرفی شد

از سال میلادی گذشته سونی فعالیت خود را در زمیه تولید گوشی های هوشمند میان رده جدی تر از همیش آغاز کرد. البته در این میان شاهد حضور پرچمدارانی چون اکسپریا 1 نیز بودیم که البته توان رقابت چندانی با غول های پرچمدار شرکت های دیگری چون سامسونگ و هواوی را نداشت. این بار اما اکسپریا 10 II به عنوان جدیدترین گوشی هوشمند میان رده این شرکت معرفی شده و باید قبول کرد که به نسبت محصولات قبلی این شرکت از مشخصات فنی قدرتمند تری بهره برده است.

مشخصات سونی اکسپریا 10 II

طراحی و صفحه نمایش

سونی هنوز پافشاری خاصی به در نظر گرفتن طراحی خاص خود برای گوشی های هوشمندش دارد. این بار نیز شاهد طراحی همیشگی سونی بودیم. صفحه نمایشی ساده اما با کیفیت از جنس اولد در کنار طراحی قسمت پشتی که به سه سنسور دوربین با چیدمان ستونی شکل مزین شده.

صفحه نمایش 6 اینچی در نظر گرفته شده از جنس اولد این گوشی هوشمند توانایی ارائه رزولوشن فول اچ دی پلاس را خواهد داشت. بهره بردن از صفحه نمایشی از جنس اولد این احتمال را به وجود می آور که سنسور حسگر اثر انگشت را در خود جای دهد. اما این قابلیت امنیتی در قسمت کناری این گوشی هومنشد در نظر گرفته شده است.

از جمله قابلیت هایی که تقریبا تمام گوشی های هوشمند این شرکت که بعد از اکسپریا 1 رونمایی شده اند با خود به همراه دارند، نسبت تصویر بالای 21 به 9 صفحه نمایش می باشد که صفحه نمایش این گوشی هوشمند میان رده نیز قابلیت ارائه چنین صفحه نمایشی را دارد.

دوربین

برای سنسور های دوربین همانطور که گفتیک از سه سنسور استفاده شده. یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 8 مگاپیسلی تله فوتو، سنسور های دوربین سه گانه سونی اکسپریا 10 II ر تشیل می دهند.

در مورد سنسور های دوربین این گوشی باید گفت که عملکرد واقعا خوب و قابل قبولی را با توجه به میان رده بودن این گوشی از خود به نمایش گذاشته اند. مخصوصا حضور سسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو که قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال را هم دارد برای هر گوشی هوشمند میان رده ای اتفاق بسیار خوبی می باشد.

برای دوربین سلفی نیز، سنسوری 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که شاید در ظاهر چندان قدرتمند به نظر نرسد اما در تست های صورت گرفته باید گفت که عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

سخت افزار و باتری

از مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می توان به پردازنده میان رده اسنپدراگون 665 به همراه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی اشاره کرد. باتری 3600 میلی آمپری در نظر گرفته شده نیز انتخاب مناسبی به نظر می رسد که به نسبت محصولات قبلی این شرکت از ظرفیت بالاتری بهره برده.

سونی اکسپریا 10 II در دو رنگ مشکی و سفید بهار امسال روانه بازار حواهد شد و هنوز قیمتی دقیقی برای این گوشی در نظر گرفته نشده. اما پیش بینی می شود که با قیمت حدودی 350 دلاری روانه بازار شود. این اولین گوشی هوشمند میان رده سونی می باشد که از استاندارد های ضد آب IP65/68 پشتیبانی می کند.

منبع: techradar

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود