سونی اکسپریا 5 II معرفی شد / طراحی آشنا، مشخصات فنی قدرتمند تر

سری اکسپریا گوشی های هوشمند سونی طراحی جالبی را با خود به همراه داشتند. صفحات نمایشی بلند قد که نسبت تصویر بالایی را ارائه می کردند. سونی اکسپریا 10 II آخرین گوشی میان رده این شرکت بود که معرفی شد و این بار اکسپریا 5 II به عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت با بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمند در کنار طراحی آشنا رونمایی شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات در نظر گرفته شده برای این پرچمدار جدید سونی.

مشخصات سونی اکسپریا 5 II

همانطور که اشاره کردیم، این پرچمدار جدید نیز طراحی آشنا را با خود به همراه دارد اما طراحی که به مشخصات فنی قدرتمند تری به نسبت اسمارتفون های نسل قبلی مجهز شده است. اکسپریا 5 II به صفحه نمایشی 6.1 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسلی از نوع اولد مجهز شده که باز هم نسبت تصویر بالای 21 به 9 را با خود به همراه دارد. این صفحه نمایش بلند قامت توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را نیز خواهد داشت.

در بخش سنسور های دوربین اما برای دوربین سلفی سنسور 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1080 پیکسلی با نرخ 30 فریم در ثانیه در نظر گرفته شده. در قسمت پشتی نیز شاهد قرار گیری سه سنسور دوربین با چیدمان ستونی شکلی می باشیم. یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال، سنسور های دوربین سه گانه سونی اکسپریا 5 II را تشکیل می دهند.

سنسور اصلی این گوشی هوشمند توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K را نیز خواهد داشت و سنسور اصلی به همراه سنسور تله فوتو به قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS مجهز شده اند. سونی نوید عملکرد خوبی را برای این سنسور های دوربین داده و باید منتظر باشیم و ببینیم چه عملکردی را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

در بخش مشخصات سخت افزاری نیز شاهد حضور یکی از قدرتمند ترین پردازنده های کوالکام، یعنی اسنپدراگون 865 هستیم. البته سونی می توانست از پردازنده قدرتمند تر اسنپدراگون 865 پلاس نیز استفاده کند. رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشد.

سونی اکسپریا به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 21 واتی شارژ سریع مجهز شده. این شارژر توانایی شارژر 50 درصدی باتری را در مدت زمان 30 دقیقه ای خواهد داشت. سونی اکسپریا 5 II قرار است با قیمت حدودی 900 یورویی که قیمت چندان ارزانی نمی باشد روانه بازار شود.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !