کرونا ویروس و خانه نشینی رکورد گیمر آنلاین سرویس Steam را شکست

کرونا ویروس و خانه نشینی رکورد گیمر آنلاین سرویس Steam را شکست

کرونا ویروس و خانه نشینی یکی از مهم ترین رویداد های دو ماه اخیر در بسیاری از نقاط جهان از جمله کشور عزیزمان به شمار می رود، اما به نظر می رسد این مسائل برای سرویس Steam بسیار عالی تمام شده است.با افزایش تعداد گیمرهای خانه نشین و افزایش تعداد گیمرهای جدید، سرویس Steam موفق به ثبت بیشترین تعداد گیمر آنلاین به صورت همزمان شد.

سرویس Steam که به محلی برای خرید قانونی و اجرای بازی های کامپیوتری تحت شبکه اینترنت جهانی تبدیل شده و یکی از موفق ترین نمونه های موجود به شمار می رود، پیش از این رکوردهایی در زمینه بیشترین تعداد گیمر آنلاین همزمان به ثبت رسانده بود. کرونا ویروس یا همان COVID-19 که مناطق بسیاری از جهان را درگیر خود کرده، هر مشکلی که تاکنون داشته و به افراد بسیاری ضرر و زیان رسانده، اما برای استیم نان و آب قابل توجهی فراهم ساخته است.

در سال های گذشته، سرویس Steam موفق به ثبت رکورد 18 میلیون و 20 میلیون گیمر آنلاین همزمان شده بود و از این حیث محبوب ترین سرویس خدمات گیم آنلاین در سراسر جهان به شمار می رفت. با شیوع گسترده کرونا ویروس در بسیاری از کشور های جهان و قرنطینه اجباری چند میلیارد نفر که بخشی از آنها گیمرهای حرفه ای و حتی گیمرهای تازه وارد به این عرصه هستند، تعداد افراد حاضر در استیم به شدت افزایش یافته است.

به این ترتیب در جدیدترین رکورد شکنی سرویس Steam، تعداد گیمرهای آنلاین این سرویس به رقم 23.822.156 نفر افزایش یافته و رکورد پیشین با 20 میلیون گیمر آنلاین با اختلاف بیش از 3 میلیون نفر جابجا شد. وجود بیش از 23 میلیون گیمر به صورت همزمان در یک سرویس آنلاین به چندین و چند سرور قدرتمند و زیر ساخت های حساب شده نیاز دارد که به نظر می رسد که تجهیزات سخت افزاری استیم فراتر از این اعداد و ارقام را هم پاسخگو خواهد بود.

تعداد 23 میلیون گیمر آنلاین همزمان که در سرویس Steam مشغول اجرای بازی بودند، به برخی از بازی ها از جمله Counter-Strike: Global Offensive، Dota 2، PlayerUnknown’s Battlegrounds توجه بیشتری داشتند و بیشترین تعداد گیمر در این سه بازی به ثبت رسیده است. باید به این نکته اشاره کنیم که کمتر از 48 ساعت قبل، رکورد 23.572.311 گیمر آنلاین در این سرویس به ثبت رسیده بود و اکنون شاهد ثبت یک رکورد جدید هستیم.

 به نظر می رسد که با تمدید مدت زمان قرنطینه در سراسر جهان، تعداد گیمرهای آنلاین در سرویس Steam به ارقامی بیش از رکورد فعلی نیز افزایش یابد و شاهد ثبت رکورد های جدید باشیم. بازی Counter-Strike: Global Offensive با ثبت تعداد 1.226.724 گیمر همزمان در زمان پیک، پر طرفدار ترین بازی در این سرویس به شمار می رود و اختلاف قابل توجهی با سایر بازی ها دارد.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024