امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۴ ساعت : ۱۰:۰۹

مایکروسافت مشکل هدر رفتن انرژی حالت استندبای را در Surface Laptop 7 حل کرد !

سیستم عامل ویندوز همیشه یک مشکل ذاتی داشته و مایکروسافت هم به آن رسیدگی نمی‌کرد. زمانی که یک لپ‌تاپ در حالت استندبای قرار دارد، باتری آهسته و پیوسته تخلیه می‌شود. در حالی که فقدان ارتقای نرم‌افزاری را می‌توان مقصر دانست، ناکارآمدی تراشه‌های نسل قبلی هم عاملی بزرگی به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد این مشکل در Surface Laptop 7 حل شده است.

خوشبختانه، مایکروسافت توانسته هر دو مشکل را در Surface Laptop 7 با استفاده از جدیدترین و بهترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ایکس الیت برطرف کند. یکی از صاحبان این دستگاه، آن را دارای زمان‌بندی باتری استثنایی در حالت استندبای توصیف می‌کند، چراکه حتی با درب بسته، دستگاه می‌تواند ساعت‌ها بدون کاهش حتی یک درصد شارژ کار کند.

به طور معمول، هنگامی که درب نوت‌بوک ویندوز بسته می‌شود، دستگاه به طور خودکار به حالت خواب می‌رود که یک حالت بسیار کم مصرف به حساب می‌آید و باتری بسیار کمی مصرف می‌کند. با باز شدن درب، دستگاه به حالت قبلی برمی‌گردد. مشکل اینجاست که این ویژگی آنطور که در نظر گرفته شده کار نمی‌کند، کاربران بیشماری در بسیاری از انجمن‌ها مدام گله می‌کنند که مایکروسافت برای مقابله با این مشکل کم کاری کرده است. اما با Surface Laptop 7، این مشکل احتمالاً هرگز دوباره ظاهر نشود.

پارکر برتون توانایی چشمگیر Surface Laptop 7 و کارایی تراشه اسنپدراگون ایکس الیت را نشان داد که حتی با بسته بودن درب آن به مدت 10 ساعت، حتی یک درصد کاهش باتری را تجربه نمی‌کند. این نشان می‌دهد که یا مایکروسافت مشکل برق حالت استندبای را با موفقیت حل کرده یا بهره‌وری انرژی برتر اسنپدراگون ایکس الیت باعث این اتفاق شده است. از طرف دیگر مشخص نیست که آیا در سایر لپ‌تاپ‌هایی که از تراشه اسنپدراگون ایکس الیت استفاده می‌کنند هم همان حالت استندبای وجود دارد یا خیر، بنابراین باید منتظر اطلاعات بیشتر باشیم. امیدواریم این پایانی باشد برای کاربرانی دائماً از تخلیه باتری لپ‌تاپ‌های خود شکایت می‌کنند.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *