امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۵ ساعت : ۰۶:۰۷

شرکت‌های T-Mobile و Starlink برای فعال کردن پیامک‌های ماهواره‌ای در لس آنجلس همکاری می‌کنند

لس‌آنجلس با آتش‌سوزی‌های شدید دست‌وپنجه نرم می‌کند. این آتش‌سوزی‌ها موجب اختلالات گسترده‌ای در این منطقه شده، به طوری که برخی از زیرساخت‌های مهم را ویران کرده و حتی باعث از دست رفتن جان عده‌ای شده است. در چنین شرایط بحرانی، ارتباطات اغلب دچار مشکل می‌شود و تماس‌های اضطراری بسیار دشوار می‌شود.

برای مقابله با چنین شرایطی، اپل سرویس Emergency SOS را در سری آیفون 14 و مدل‌های بعدی معرفی کرد. این سرویس بسیار کاربردی به نظر می‌رسد اما برای گوشی‌های دیگر چطور؟ در حال حاضر شرکت‌های T-Mobile و Starlink به طور فعال با استفاده از ماهواره‌های Direct-to-Cell امکان ارسال پیامک را فراهم کرده‌اند. این اقدام باعث می‌شود که حتی کاربرانی که از دستگاه‌های پشتیبانی‌شده توسط اپل استفاده نمی‌کنند، همچنان بتوانند با عزیزان خود در ارتباط باشند یا هشدارهای اضطراری دریافت کنند.

وضعیت فعلی در لس‌آنجلس بسیار وخیم گزارش شده و آتش‌سوزی‌ها تاکنون خسارات بسیاری وارد کرده‌اند؛ پنج آتش‌سوزی فعال بیش از هزار ساختمان را ویران کرده و حداقل جان 10 نفر را گرفته‌اند. در حالی که دولت آمریکا به طور جدی در حال تلاش برای کنترل این بحران است، Starlink و T-Mobile به سرعت واکنش نشان داده‌اند. امروز شرکت SpaceX در شبکه اجتماعی ایکس (X) از همکاری این دو شرکت برای فعال‌سازی ارسال پیامک از طریق ماهواره‌های Direct-to-Cell در مناطق آسیب‌دیده لس‌آنجلس خبر داد.

این راه‌حل پیشگیرانه در مواقع اضطراری، زمانی که روش‌های سنتی ارتباطی به دلیل خرابی یا ازدحام دچار مشکل می‌شوند، بسیار حیاتی است. کاربران می‌توانند نه تنها هشدارهای اضطراری را به‌صورت لحظه‌ای دریافت کنند، بلکه گزارش وضعیت خود را ارسال کرده یا حتی با عزیزانشان ارتباط برقرار کنند، به‌ویژه وقتی شبکه‌های مخابراتی معمول پاسخگو نیستند.

شرکت‌های T-Mobile و Starlink برای فعال کردن پیامک‌های ماهواره‌ای در لس آنجلس همکاری می کنندسرویس Emergency SOS اپل از طریق ماهواره گامی بزرگ در تسهیل ارتباطات در مواقع بحران محسوب می‌شود. با این حال، این ویژگی تنها برای مدل‌های آیفون 14 و بالاتر که از iOS 18 پشتیبانی می‌کنند در دسترس است. این محدودیت باعث شده که کاربران مدل‌های قدیمی‌تر از این امکان محروم شوند. در مقابل، همکاری T-Mobile و Starlink هیچ محدودیتی برای دستگاه‌ها ندارد و این سرویس برای تمام کاربران شبکه T-Mobile در دسترس است. این ویژگی در مواقع حساس، امکان استفاده گسترده‌تری را فراهم می‌کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، نسبت به ویرانی‌های گسترده ابراز تأسف کرده و قول کمک‌هایی را از طریق ارائه تسهیلات مالی مانند تعویق پرداخت‌های کاربران Apple Card داده است. اپل تلاش می‌کند در این دوران سخت به کمک مردم بشتابد و همکاری T-Mobile و Starlink هم اهمیت استفاده از فناوری را در مواقع بحران نشان می‌دهد. این ابتکار شاید راه را برای دسترسی گسترده‌تر به ارتباطات ماهواره‌ای در آینده هموار کند.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مربتط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد این همکاری بین شرکت‌های T-Mobile و Starlink چه فکری می‌کنید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *