امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۵ ساعت : ۰۸:۲۵

شرکت T-Mobile اطلاعات شخصی کاربرانش را با دیگر شرکت‌ها به اشتراک می‌گذارد !

کاربران آمریکایی به شدت نسبت به اطلاعیه‌ها و به‌روزرسانی‌های ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی بدبین شده‌اند. دلیل اصلی این بی‌اعتمادی، نبود شفافیت و وجود ابهام در خصوص هزینه‌های پنهان است.

در حالی که شرکت‌های مخابراتی تلاش زیادی برای بهبود تجربه کاربری و حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران انجام می‌دهند، فضای بی‌اعتمادی میان آنها و کاربران همچنان وجود دارد و نیاز به بازسازی اعتماد احساس می‌شود.

در همین راستا، شرکت T-Mobile اخیراً دو گزینه جدید مربوط به حریم خصوصی را معرفی کرده که به صورت پیش‌فرض فعال هستند و به این شرکت اجازه می‌دهند اطلاعات کاربران را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند. این موضوع اعتراضات گسترده‌ای را در میان کاربران برانگیخته، چراکه برخلاف وعده‌های شرکت مبنی بر حفظ حریم خصوصی هست.

بر اساس گزارشی از Mobile Report، این دو گزینه جدید در بخش «مرکز حریم خصوصی» در اپلیکیشن T-Life اضافه شده‌اند. گزینه اول با عنوان «محافظت در برابر کلاهبرداری و سرقت هویت» معرفی شده که هدف آن حفظ امنیت کاربران است، اما به دلیل شفاف نبودن نحوه استفاده از داده‌ها، سوالات زیادی را به‌وجود آورده است. طبق گزارش‌ها، T-Mobile از داده‌های شخصی کاربران مانند الگوهای استفاده و جزئیات حساب برای شناسایی فعالیت‌های مشکوک استفاده می‌کند و نتایج این بررسی را با سایر شرکت‌هایی که به دنبال شناسایی دسترسی غیرمجاز هستند، به اشتراک می‌گذارد.

T Mobileاگرچه این گزینه با هدف ارتقای امنیت معرفی شده، اما بسیاری از کاربران نسبت به ماهیت شرکای تجاری T-Mobile و خطراتی که برای حریم خصوصی‌شان به‌وجود می‌آید، نگران هستند. گزینه دوم حتی نگرانی بیشتری ایجاد کرده، چراکه تحت عنوان «اشتراک‌گذاری برخی اطلاعات مالی» به شرکت اجازه می‌دهد اطلاعات مالی کاربران را بدون رضایت روشن و مشخص، با طرف‌های دیگر به اشتراک بگذارد. کاربرانی که نسبت به این موضوع مشکوک‌اند و نمی‌خواهند کنترل داده‌های شخصی‌شان از دستشان خارج شود، می‌توانند این تنظیمات را غیرفعال کنند.

کاربران آمریکایی برای غیرفعال کردن این گزینه‌ها، باید وارد اپلیکیشن T-Life شوند، سپس به بخش «مدیریت» (Manage) بروند. در گوشه بالا، روی آیکن چرخ‌دنده بزنند و گزینه «حریم خصوصی و سیاست‌ها» (Privacy and Policies) را انتخاب کنند. در ادامه، وارد «داشبورد حریم خصوصی» (Privacy dashboard) شوند و گزینه‌های مربوطه را برای هر خط تلفن موجود در حسابشان به صورت جداگانه غیرفعال نمایند. اگر اپلیکیشن T-Life را نداشته باشند، می‌توانند از طریق وبسایت رسمی T-Mobile و بخش «مرکز حریم خصوصی» هم این کار را انجام دهند.

در نهایت، با وجود اینکه T-Mobile این تنظیمات را برای بهبود تجربه کاربران معرفی کرده، نباید فرض را بر این بگذارد که کاربران راضی هستند. لازم است این شرکت به جای فعال‌سازی پیش‌فرض، از مدل «فعال‌سازی با رضایت» (opt-in) استفاده کند تا شفافیت بیشتری فراهم شده و نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی کاهش یابد.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد سیاست‌های جدید شرکت T-Mobile چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *