تی سی ال 10 5G اولین گوشی میان رده TCL با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنجم

در میان گوشی های هوشمند خانواده سری 10 TCL، تی سی ال 10 5G اولین و تنها گوشی هوشمند میان رده این شرکت می باشد که قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G را دارد. به نسبت TCL 10 Pro که در میان گوشی های هوشمند این خانواده قدرتمند ترین سنسور های دوربین را با خود به همراه داشت، مدل 5G نیز به قدرتمند ترین پردازنده میان رده کوالکام مجهز شده است.

مشخصات تی سی ال 10 5G

اولین تفاوت اصلی مدل 5G با مدل پرو طراحی در نظر گرفته شده برای صفحه نمایش این گوشی هوشمند می باشد. بر خلاف مدل پرو، این اسمارتفون به صفحه نمایشی با طراحی ناچ اینفینیتی O مجهر شده. صفحه نمایش 6.53 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل پلاس که به لطف بهره بردن از ناچ اینفینیتی O نسبت تصویر 19.5 به 9 را نیز با خود به همراه دارد.

در قسمت پشتی اما به دلیل بهره بردن از پنل IPS LCD صفحه نمایش شاهد قرار گیری سنسور حسگر اثر انگشت زیر سنسور های دوربین چهارگانه بمی باشیم. نحوه چیدمان و معماری در نظر گرفته شده برای سنسور های دوربین نیز همانند معماری می باشد که برای مدل پرو در نظر گرفته شده بود.

در بریدگی ناچ اینفینیتی O شاهد قرار گیری سنسور 16 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی بودیم. سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک در کنار سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره، سنسور های دوربین چهارگانه تی سی ال 10 5G را تشکیل می دهند.

اما نکته قدرتمند در نظر گرفته شده پردازنده میان رده اسنپدراگون 765G می باشد که سبب شده تا این گوشی میان رده توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی 5G را نیز داشته باشد. رم 6 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی قابل ارتقاء با میکرو اس دی به همراه باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ 18 واتی مجهز به شارژ سریع، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشد.

تی سی ال 10 5G قرار است با قیمت پایه 400 یورو روانه بازار شود و هنوز تاریخ دقیقی برای آغاز پیش فروش این گوشی هوشمند میان رده در نظر گرفته نشده است.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد