تیم گروپ دو مدل درایو سالید CARDEA ZERO را با سرعت قابل توجه معرفی کرد

تیم گروپ دو مدل درایو سالید CARDEA ZERO را با سرعت قابل توجه معرفی کرد

شرکت تولید کننده انواع حافظه و تجهیزات ذخیره سازی، دو مدل درایو سالید جدید از سری CARDEA ZERO را بر پایه رابط PCIe Gen3 x4 معرفی کرده است. دو مدل SSD جدید تیم گروپ با توجه به پشتیبانی از استاندارد NVMe 1.3 می توانند سرعت بسیار بالای انتقال اطلاعات را به عنوان محصولاتی حرفه ای با قیمت مناسب تضمین دهند.

درایو های سالید جدید تیم گروپ شامل دو مدل Z330 و Z430 از سری T-FORCE CARDEA ZERO می شوند که هر دوی آنها به همراه هیت سینک به منظور دفع حرارت چیپ ست های حافظه به تولید می رسند. همانطور که می دانید درایو های PCIe Gen3 x4 از نوع NVMe حرارت بالایی تولید می کنند و وجود هیت سینک برای کنترل دما ضروری است. هر چند بسیاری از مادربرد های حرفه ای امروزی از هیت سینک برای اسلات M.2 بهره می برند، اما تیم گروپ حتی به فکر کاربران میان رده هم بوده است.

تیم گروپ در ساخت هیت سینک T-FORCE CARDEA ZERO برای کاهش ضخامت و بهبود عملکرد، از فناوری انحصاری خود با استفاده از فویل مسی گرافنی سبب کاهش ضخامت به میزان 1 میلی متر شده است تا امکان نصب روی اسلات های M.2 دارای هیت سینک مجزا نیز فراهم شود. علاوه بر این ضخامت بسیار کم هیت سینک، به کاربران لپ تاپ های حرفه ای اجازه می دهد تا از این درایو در محصولات مخصوص تولید محتوا، رندرینگ و گیمینگ خود نیز استفاده کنند.

همچنین ضخامت 1 میلی متری هیت سینک سبب کاهش پیچیدگی و مشکلات نصب روی تجهیزات مختلف به خصوص در لپ تاپ ها می شود. سرعت انتقال داده ها در دو درایو جدید از سری T-FORCE CARDEA ZERO تیم گروپ در حالت مداوم به میزان 2100 مگابایت بر ثانیه برای خواندن و 1700 مگابایت بر ثانیه برای نوشتن اعلام شده است. سرعت درایو های جدید تیم گروپ در حالت ترتیبی نیز ارقام قابل توجه 3400 مگابایت بر ثانیه برای خواندن و 3000 مگابایت بر ثانیه برای نوشتن گزارش شده است.

با توجه به اینکه کاربران بر اساس کاربرد های متفاوت خود با یکی دو از حالت خواندن و نوشتن ترتیبی یا مداوم سر و کار دارند، تیم گروپ توجه ویژه ای به بهبود سرعت در هر دو حالت داشته است. درایو های سالید جدید از سری T-FORCE CARDEA ZERO تیم گروپ با تمامی چیپ ست های جدید و قدیمی اینتل و AMD سازگاری کامل داشته و فقط ارائه حداکثر سرعت آنها به سخت افزار مورد استفاده و چیپ ست مادربرد بستگی دارد.

تست های Burn in اختصاصی تیم گروپ که به مدت سه ساعت در آزمایشگاه های مدرن این کمپانی انجام شدند، تاثیر 9 درصدی هیت سینک فویل مسی گرافنی را به ثبت رسانده اند و در این مدت، اثری از افت سرعت و عملکرد به دلیل حفض شرایط دما در سطح ایده آل، گزارش نشده است. از دیگر ویژگی های درایو های سالید T-FORCE CARDEA ZERO تیم گروپ می توان به فناوری S.M.A.R.T.، دستور TRIM و مکانیسم تصحیح خطای LDPC ECC اشاره کرد.

پست های مرتبط

طراحی حلقه شارژ MagSafe در آیفون 16 نازک‌تر خواهد بود

اطلاعات جدیدی از گوشی مورد انتظار Xperia 1 VI شرکت سونی منتشر شد

اپل وجود مشکل پخش نشدن صدای آلارم آیفون را تایید کرد