اپل وجود مشکل پخش نشدن صدای آلارم آیفون را تایید کرد

در چند هفته گذشته، گزارش‌های متعددی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی‌های آیفون کاربران دچار مشکل شده، به طوری که صدای آلارم این دستگاه‌ها پخش نمی‌شود.

گفته شده که اپل به جوانا استرن از وال استریت ژورنال تأیید کرده که از این باگ آگاه است و به زودی مشکل را برطرف می‌کند. کاربران آیفون نگرانی خود را در مورد این مشکل در پشتیبانی اپل، Reddit و TikTok ابراز کرده‌اند. مشکل آلارم پس از گزارش در Today Show شبکه NBC با شدت بیشتری مورد توجه قرار گرفت. بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه شده‌اند و راه‌اندازی مجدد آیفون هم در حل آن بی‌تاثیر بوده است. برخی از کاربران راه‌حل‌هایی را کشف کردند و حدس زدند که این مشکل احتمالاً به ویژگی Attention Aware مرتبط باشد، اگرچه این مسئله تأیید نشده و اپل به طور رسمی به این مشکل رسیدگی نکرده است.

دلیل مرتبط بودن ویژگی Attention Aware با مشکل آلارم این است که این ویژگی برای کاهش صدای آلارم هنگام نگاه کردن به دستگاه خود طراحی شده است. در حالی که این ویژگی می‌تواند علت این مشکل باشد، ما هیچ تاییدی از طرف اپل نداریم. می‌توانیم اینطور این مسئله را ارتباط دهیم که این ویژگی حتی زمانی که کاربران در خواب هستند دچار اختلال می‌شود و صدای آلارم را کم می‌کند.

شما می‌توانید شانس خود را امتحان کنید و این ویژگی را از برنامه تنظیمات غیرفعال کنید و ببینید آیا مشکل به طور موقت برطرف می‌شود یا خیر. برای اینکه قابلیت Attention Aware خاموش شود باید ابتدا به تنطیمات بروید، سپس روی Face ID & Passcode ضربه بزنید و در نهایت ویژگی Attention Aware را خاموش کنید.

این مشکل برای بسیاری از کاربران برطرف شده اما تعداد کمی هم ادعا کرده‌اند که این روش برای آنها کار نمی‌کند. اپل احتمالاً با به‌روزرسانی نرم‌افزار بعدی خود یعنی iOS 17.5 که انتظار می‌رود در اواخر این ماه ارائه شود، اصلاحاتی را منتشر می‌کند. با این حال، زمان و تاریخ مشخصی برای انتشار این آپدیت ذکر نشده است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود