سالید T-Force Z54A با سرعت خواندن 14 گیگابایت در ثانیه، تازه واردی از TeamGroup

شرکت های TeamGroup و InnoGrit سریعترین  اس اس دی PCIe Gen5 جهان را توسعه دادند که می تواند سرعت خواندن 14 گیگابایت در ثانیه را ممکن سازد. تا کنون بیشتر سالید های PCIe Gen5 معرفی شده سرعتی بین 10 تا 12 گیگابایت در ثانیه داشتند اما TeamGroup با دور زدن این محدودیت ها توانست سریعترین سالید جهان را در آستانه کامپیوتکس معرفی کند. اکنون جدیدترین پلتفرم های اینتل و AMD قادر به پشتیبانی از SSD PCIe Gen5 هستند. SSD T-Force Z54A PCIe Gen5 با ارائه سرعت خواندن و نوشتن تا 14000 مگابایت بر ثانیه و 10000 مگابایت بر ثانیه همه چیز را به سطح جدیدی ارتقا می دهد. این به لطف کنترل‌های جدید InnoGrit امکان‌پذیر شد، در حالی که اکثر سالیدهای Gen5 تجاری موجود مبتنی بر Phison E26 هستند که سرعت خواندن بین 10-12 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. کنترلر 12 نانومتری IG5666 از کنترلرهایی نیست که در دیگر سالیدها دیده باشیم.

معرفی SSD Z54A بخشی از سری برنامه TeamGroup در نمایشگاه معتبر Computex است. این محصول در کنار خنک کننده جدید Siren Duo AIO این شرکت که به طور همزمان پردازنده و اس اس دی را خنک می کند به نمایش گذاشته شد. مشخص نیست که برای دستیابی به آن سرعت های بالای سالید، چنین خنک کننده ای مورد نیاز است یا خیر، اما با توجه به اطلاعاتی که در مورد گرما و خنک کننده های Gen5 داریم، احتمالا این اس اس دی را باید با همین خنک کننده مورد استفاده قرار داد.

T-FORCE جامع ترین راه حل هیت سینک را برای M.2 SSD ارائه می دهد خصوصاً برای سالیدهای فوق سریع Gen5 PCIe. سیستم‌های خنک‌کننده مایع دایره‌ای AIO با پتنت ثبت اختراع تایوان، راه‌حلی را برای مشکل سرعت پایین ناشی از باگ عملکردی در دمای بالا سالیدهای PCIe M.2 به ارمغان می‌آورد. راه حلی که SSD T-FORCE M.2 به ارمغان می آورد این قابلیت را دارد که عملکرد را به طور کامل آزاد کند و طول عمر SSD را افزایش دهد.

در بیانیه تیم گروپ اینطور آمده است: “از طریق همکاری با InnoGrit Corporation، کنترلر 12 نانومتری PCIe IG5666 را پذیرفتیم. این کنترلر دارای عملکرد عالی، قابلیت اطمینان بالا، پایداری بی نقص و تاخیر کم است و از سرعت های مختلف NAND تا 2400 MT/s پشتیبانی می کند. کنترلر InnoGrit IG5666 مجهز به تکنیک تصحیح کد پیشگام است که طول عمر NAND را افزایش می دهد. در عین حال، این کنترلر یک رمزگشا برای حالت کم مصرف نیز دارد که می تواند به طور خودکار به حالت تغییر جهت افزایش طول عمر و داده های پایدار سوئیچ کند. کنترلر InnoGrit IG5666 الگوریتم هوش مصنوعی را برای داده های دما که توسط InnoGrit Corporation توسعه یافته است جمع آوری می کند و عملکرد چندوظیفه ای خارق العاده ای را ارائه می دهد.”

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !