چی بخرم؟ بهترین کارت گرافیک Nvidia و AMD برای نرم افزار DaVinci Resolve Studio

یکی از مهمترین نگرانی ها در بین کاربران، انتخاب قطعه مناسب برای کار با نرم افزارهای خاص است. در سری مطالب ” چی بخرم؟ ” سعی داریم تا بهترین قطعات برای اجرای نرم افزارهای مختلف را به شما معرفی کنیم. در این مطالب سعی شده تا در کنار بنچمارک ها و نتایج، بهترین انتخاب در سطح بودجه های مختلف را مشخص کنیم تا بدون نگرانی از عملکرد به سوی خرید قطعه مورد نظر بروید. در این قسمت ” چی بخرم؟ ” به سراغ بهترین بهترین کارت گرافیک Nvidia و AMD برای کار با نرم افزار DaVinci Resolve Studio رفته ایم.

نرم افزار DaVinci Resolve Studio یک نرم افزار ویرایش ویدیو است که بیشتر به دلیل اصلاح رنگ در بین کاربران معروف است. قبل از معرفی کارت گرافیک ها باید چند نکته را در خصوص این نرم افزار بدانید:

* در حالی که DaVinci Resolve به شدت به عملکرد GPU یا کارت گرافیک شما متکی است (مخصوصاً هنگام استفاده از افکت ها یا فیلترهایی مانند کاهش نویز)، پردازنده یا CPU هنوز یک جزء مهم در سیستم شما است. پردازنده قطعه اصلی سیستم است که هر کاری (تاکید می کنم هر کاری) که بخواهید انجام دهید، بخشی از آن به قدرت پردازنده شما بستگی دارد. در مطلبی جدا می توانید بهترین پردازنده های intel و AMD برای نرم افزار DaVinci Resolve Studio را مشاهده کنید.

* نرم افزار DaVinci Resolve بیش از هر نرم افزار ویرایش دیگر به پردازش کارت گرافیک یا GPU نیاز دارد. اینکه شما بخواهید بهترین خروجی را با این نرم افزار تجربه کنید یا یک کارت گرافیک قدرتمند یا چند کارت را باید تهیه کنید. البته مانند همیشه یک کارت بسیار قدرتمند گزینه بهتری تا چند کارت قدرتمند است.

* تجربه کاربری در محیط نرم افزار با استفاده از افکت های مختلف، بسیار متفاوت است. به طور مثال شاید یک کارت گرافیک در محیط کلی DaVinci Resolve و کارهای روزانه قدرتنمایی کند ولی در زمان استفاده از افکت های مختلف در رتبه ای پایین تر قرار گیرد. به هر حال باید توجه داشته باشید که یکی از مهمترین بخش های داوینچی برای پردازش بالا در کارت گرافیک ها، استفاده از افکت های مختلف مانند، کاهش نویز، دانه‌بندی فیلم، تاری لنز، جریان نوری، اصلاح چهره و بسیاری از افکت های مختلف است که نیاز به یک کارت گرافیک قدرتمند را مهم جلوه می کند. در بخش افکت ها، کارت های Nvidia عملکرد بهتری نسبت به AMD دارند.

* نکته دیگر این است که در Encoding یا رمزگذاری و در Decoding یا رمزگشایی، عملکرد کارت گرافیک ها با هم متفاوت است. به طور مثال در Encoding کارتی مانند RTX 4090 در صدر جدول عملکرد است اما در Decoding کارت گرافیک AMD Radeon RX 6900 XT حتی از دو کارت RTX 4090 هم عملکرد بهتری دارد.

بهترین کارت گرافیک ها در DaVinci Resolve Studio

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، به طور میانگین و در صورت استفاده از تمام بخش های نرم افزار DaVinci Resolve، برنده اصلی کارت گرافیک RTX 4090 و برترین تیم، انویدیا است. پس از انویدیا، کارت های AMD و سپس کارت های جدید اینتل در این لیست دیده می شود. اما نکته مهم این است که این نمودار در واقع به طور میانگین و استفاده غیر متمرکز بروی یک بخش است.

در بخش استفاده از افکت ها، همچنان انویدیا و گل سر سبد آن یعنی RTX 4090 قدرتنمایی می کند. در واقع این بخش را می توان مهم ترین توان محاسباتی یک کارت در DaVinci Resolve دانست. اما داوینچی تنها به این بخش ختم نمی شود. در بخش رمزگذاری یا Encoding، با اینکه RTX 4090 اول است اما RX 6900 XT در پشت آن، جایگاه دوم را تصاحب می کند. در رمزگشایی یا Decoding کارت RX 6900 XT با اختلاف بسیار کم در جایگاه اول قرار گرفته و سپس RTX 4090 انویدیا خودنمایی می کند.

بهترین کارت گرافیک اقتصادی برای DaVinci Resolve

از آنجا که ما در آتلیه بنچیمو با بسیاری از کارت گرافیک های انویدیا و AMD، نرم افزار DaVinci Resolve را تست کرده ایم، می توان گفت یکی از بهترین گزینه های اقتصادی برای این نرم افزار کارت گرافیک NVIDIA GTX 1660 Ti در محدوده قیمت 8 میلیون و 500 هزار تومان است. بارها با این کارت گرافیک، اصلاح رنگ، افکت های مختلف و رندرهای متفاوت در داوینچی را اجرا کردیم. در واقع می توان گفت اگر کمی صبر و تحمل دارید یا خروجی شما 1080 پیکسل است، این کارت گزینه مناسبی برای کاربران سطح پایه یا کاربرانی که بودجه کافی برای خرید مدل های قدرتمند ندارند است.

کارت گرافیک RTX 2060 در دو نسخه 6 گیگابایت و 12 گیگابایت وارد بازار شد. این کارت در محدوده قیمت 9 تا 11 میلیون تومان در مدل ها و برندهای مختلف، برای خروجی 1080 پیکسل گزینه مناسبی است. با این کارت گرافیک هم نیاز به زمان کافی برای افکت ها و موارد مختلف است که اگر این زمان را برای پروژه های خود دارید، RTX 2060 می تواند انتخاب مناسبی باشد.

بهترین کارت گرافیک میان رده برای DaVinci Resolve

کارت گرافیک NVIDIA RTX 3060 با محدوده قیمت 13 تا 15 میلیون تومان می تواند سیستم شما را برای خروجی بهینه 1080 پیکسل در DaVinci Resolve، همراهی کند. این کارت گرافیک با VRAM یا حافظه تصویری 12 گیگابایت و قدرت مناسب، هم قیمت نسبتاً بالایی ندارد و هم قدرت کافی برای اجرای افکت های مختلف و خروجی را دارد.

اگر می خواهید عملکردی نزدیم به RTX 3070 داشته باشید، نیاز نیست 3070 خریداری کنید. می توانید با خرید کارت گرافیک NVIDIA RTX 3060 Ti در محدوده قیمت 16 تا 18 میلیون تومان، پیشنهاد ما به شما است. این کارت گرافیک شاید VRAM کمتری نسبت به RTX 3060 داشته باشد، اما با تعداد هسته های بیشتر، قدرت بالاتری نسبت به 3060 پایه ارائه می دهد.

بهترین کارت گرافیک رده بالا برای DaVinci Resolve

یکی از بهترین کارت گرافیک های بازار چه برای بازی و چه برای رندر و نرم افزارهای مختلف، کارت گرافیک NVIDIA RTX 3080 Ti است. این کارت گرافیک با اینکه نام RTX 3080 را یدک می کشد اما از نظر عملکرد بسیار نزدیک به RTX 3090 است. کارت گرافیک RTX 3080 Ti در محدوده قیمت 37 تا 42 میلیون تومان یکی از ایده آل ترین ها برای سیستم شما و خصوصاً نرم افزار DaVinci Resolve است. این کارت گرافیک را می توان برای خروجی 1080 پیکسل و 4K در نظر گرفت.

بهترین کارت گرافیک پرچمدار برای DaVinci Resolve

بدون شک بهترین کارت گرافیک برای بازی ها و نرم افزارهای مختلف مانند DaVinci Resolve کارت NVIDIA RTX 4090 است. با اینکه این کارت گرافیک با مشکل ذوب شدن کانکتور 16 پین روبرو است، با امیدواریم هرچه زودتر این مشکل برطرف شده و کارت های پرچمدار انویدیا حال و روز خوبی را برای گیمرها و ادیتورها رقم بزنند. این کارت گرافیک هم اکنون با قیمتی در محدوده 80 تا 100 میلیون تومان بهترین گزینه برای بهترین خروجی است. کارت RTX 4090 بهترین گزینه برای خروجی 1080 پیکسل، خروجی 4K و 8K است.

 

منبع: PugetSystems و BENCHIMO

پست های مرتبط

انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 را به شرکت OpenAI تحویل داد

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729