کدام گوشی های هوشمند قدرتمند ترین سنسور های دوربین را در اختیار دارند؟

یکی از اصلی ترین معیار های برتری گوشی های هوشمند نسبت به هم، سنسور های دوربین آن ها می باشد. در این مقاله تصمیم داریم تا شما را با سه گوشی هوشمندی که تا به امروز قدرتمند ترین سنسور های دوربین را در اختیار دارند و بهترین عملکرد ممکن را از خود به نمایش گذاشته اند آشنا کنیم.

در همان ابتدا باید اعتراف کنیم که گوشی های هوشمند چینی هیچ رحمی به رقبای خود نکرده و با اقتدار سه رتبه اول جدوا را به خود اختصاص داده اند. در ادامه به ترتیب رتبه بندی این گوشی های هوشمند، به مشخصات سنسور های دوربین آن ها خواهیم پرداخت.

1_ هواوی میت 30 پرو 5G

اصلی ترین و قدرتمند ترین قابلیت در نظر گرفته شده برای میت 30 پرو 5G، سنسور های دوربین اصلی آن می باشد. این بار هواوی قصد دارد تا مکان اول بهترین گوشی هوشمند از نظر سنسور دوربین اصلی را از سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس پس بگیرد.

یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 به همراه سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال به همراه سنسور TOF، سنسور های دوربین اصلی چهارگانه این پرچمدار قدرتمند را تشکیل می دهند.

هواوی میت 30 پرو 5G

سنسور های اصلی و نیز تله فوتو این گوشی هوشمند به لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS مجهز شده اند. سنسور فوق عریض این گوشی از چنین قابلیتی بهره مند نشده.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود و هواوی با انتخاب سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند، حرفی برای گفتن باقی نگذاشته.

این گوشی هوشمند توانست با کسب امتیاز کلی 123 از وب سات معتبر دگزمارک، رتبه اول این جدول را در حال حاضر به خود اختصاص دهد.

2_ آنر وی 30 پرو

باز هم هواوی در این رتبه بندی با گوشی هوشمند آنر وی 30 پرو خود توانسته اس رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. وب سایت معتبردگزومارک نیز امتیاز 122 را به سنسور های دوربین این گوشی هوشمند اختصاص داده است.

آنر وی 30 پرو  از سه سنسور برای دوربین اصلی بهره برده. سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 مجهز به لرزشگیر OIS به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 مجهز به OIS به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، سنسور های دوربین اصلی سه گانه مدل پرو این گوشی های هوشمند را تشکیل می دهند.

آنر وی 30 پرو

یک سنسور 32 مگاپیکسلی اصلی با همراه داشتن قابلیت Super Night برای ثبت هرچه بهتر تصاویر سلفی در نور کم و بخصوص نور شب به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض 105 درجه ای، برای دوربین سلفی دوگانه این گوشی های هوشمند در نظر گرفته شده اند.

3_ شیائومی می CC9 پرو (می نوت 10)

اما یکی از شگفتی های گوشی های هوشمند در زمینه سنسور های دوربین، شیائومی می CC9 پرو بود. این گوشی هوشمند توانست برای اولین بار در تاریخ گوشی های شیائومی رتبه ای بهتر و عملکردی قوی تر را از خود به نسبت پرچمداران قدرتمند شرکت های سامسونگ و اپل به نمایش بگذارد.

در قسمت بریدگی ناچ واتردرائپ صفحه نمایش شاهد قرار گیری سنسور 32 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 برای دوربین سلفی می باشیم. اما نکته اصلی شائومی می CC9 پرو سنسور های دوربین اصلی آن می باشد.

شیائومی می CC9 پرو

برای اولین بار در تاریخ گوشی های هوشمند شیائومی شاهد در نظر گرفته شدن پنج سنسور برای دوربین های اصلی می باشیم. سنسور 108 مگاپیکسلی  Samsung ISOCELL Bright HMX sensor با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 به همراه سنسور 5 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال و زوم 50 برابری دیچیتال به همراه سنسور تله فوتو دیگر 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال و یک سنسور ماکرو برای ثبت تصویر از فاصله 2 تا 10 سانتی متری، سنسور های دوربین اصلی پنج گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد