خالق Final Fantasy دوباره بازمی گردد

افراد زیادی هستند که تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت و توسعه صنعت بازی و سرگرمی داشته اند. افرادی مانند تومونوبو ایتاگاکی، هیدئو کوجیما، شینجی میکامی و خیلی افراد دیگر. اما شخصی مانند هیرونوبو ساکاگوچی با خلق عنوانی اسطوره ای مانند Final Fantasy توانسته در قلب هر نقش آفرینی بازی جای ویژه ای برای خود داشته باشد. اما او سال هاست که از فرزند خود دور شده است و وارد فرایند جدیدی از بازیسازی شده است، آیا دوباره روزی خواهد رسید که ساکاگوچی فرمان را دوباره در دست بگیرد و همه را شگفت زده کند؟

شروع یک حماسه

هیرونوبو ساکاگوچی را می توانیم پدر معنوی و صاحب همه اصول زیبایی شناسی عنوان فاینال فانتزی بنامیم. حدود 34 سال پیش یک برنامه نویس جوان به نام Hironobu Sakaguchi جهان را با عنوان فاینال فانتزی آشنا کرد، افسانه ای با ارزش خلق شد که هنوز هم ادامه دارد، گاه با حال و هوایی جدید ولی کاملا وفادار به ریشه های خود. درست است که ساکاگوچی در اسکوارانیکس نیست، اما عملا صاحب هرآن چه که خلق شده است. او از سال 1983 تا 2003 در اسکوارانیکس فعالیت کاملا جدی و تاثیرگذار داشت، او در ساخت بیش از 20 عنوان در جایگاه طراح، کارگردانی هنری و پشتیبانی فنی نقش داشت.

ساکاگوچی بعد از ترک اسکوارانیکس استودیو بازیسازی خود یعنی Mistwalker را تاسیس کرد. از زمان تاسیس این استودیو عنوان های درخشانی مانند Lost Odyssey، Terra Battle و Fantasian ساخته شده اند که هر کدام امضای ساکاگوچی را پای خود می بینند. ناگفته نماند که جدیدترین ساخته ساکاگوچی یعنی فانتاسیان تا بحال نقدهای مثبتی به همراه داشته و ردپای فاینال فانتزی در آن بخوبی دیده می شود.

چرا ساکاگوچی به سراغ فاینال فانتزی 14 آمد؟

این نکته بسیار جالب است که بعد از گذشت این همه سال دوباره ساکاگوچی به دنیای فاینال فانتزی پا می گذارد. این مطلب غیر قابل انکار است که ساکاگوچی کارنامه ای بسیار درخشان از خود بجای گذاشته و باعث شده که جای او در عنوان های اخیر بسیار خالی باشد. رابطه ساکاگوچی با دنیای بازی های MMO بسیار عمیق و موثر است. به گفته هیرومیچی تاناکا، تهیه کننده بازی Final Fantasy 11، ساکاگوچی نقش مهمی در شکل دهی راه سری بازی و حرکت رو به توسعه آن بازی داشت.

بازی فاینال فانتزی 14 یکی از جنجالی ترین عنوان ها در این سری بازی بود که کارگردانی آن بر عهده Naoki Yoshida بود. این عنوان بعد از طی کردن فراز و نشیب های زیاد توانست به موفقیت تجاری بسیار خوبی دست پیدا کند. این عنوان بسیار مورد توجه ساکاگوچی قرار گرفت و مدت زمان زیادی را صرف تجربه این عنوان کرد. حالا او با قهرمان خود آماده است تا به نبرد با نائوکی یوشیدا برود.

Tokyo Game Show با کلی سورپرایز در راه است

آخر هفته قرار است که غوغایی در نمایشگاه بازی توکیو به پا شود، یک کنفرانس بسیار جذاب از Naoki Yoshida و Hironobu Sakaguchi که قرار است در روز جمعه ساعت 5 بعد از ظهر به صورت پخش زنده، نمایش داده شود. این زوج قرار است یک گفتگوی مشترک با عنوان Famitsu Present: The Appeal And Potential Of RPG داشته باشند و تجارب خود را به اشترک بگذارند. زمان این رویداد حدود یک ساعت خواهد بود که برای طرفداران MMO خالی از لطف نخواهد بود و این رویداد شامل ترجمه انگلیسی هم خواهد بود.

آیا این کنفرانس می تواند زمینه سازی برای برگشت ساکاگوچی به دنیای فاینال باشد و یا اینکه فقط یک تبادل نظر جالب خواهد بود؟ نظر شما چیست؟

پست های مرتبط

کنسول‌های Xbox Series X/S قادر به حفظ 30 فریم در ثانیه برای بازی Hellblade II نیستند

Larian Studios از افتتاح دفتر جدیدی در لهستان خبر داد

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود