گوشی هوشمند جدید هواوی با سیستم عامل اختصاصی / خداحافظ اندروید

گویا هواوی این بار تصمیم قطعی گرفته و قرار نیست در مقابل تحریم های اعمال شده از سوی امریکا که مشکلات بسیاری را برای این شرکت قدرتمند چینی به همراه داشته سر خم کند. در جدیدترین اخبار منتشر شده گویا هواوی قصد دارد تا سیستم عامل اختصاصی خود را برای گوشی های هوشمند جدیدش در نظر بگیرد، اما چه زمانی چنین اتفاقی می افتد ؟

امریکا به بهانه نقض پروتکل های امنیتی این شرکت از سمت هواوی، این شرکت چینی را تحریم کرد و با این اتفاق دیگر هواوی اجازه فروش محصولات خود را در بازار امریکا نداشت. بعد ها مشخص شد که این پیشنهاد از سمت مارک زاکربرگ به دونالد ترامپ داده شده، چون هواوی در زمینه تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت بود و بی شک امریکا احساس خطر کرد.

بعد از امریکا نوبت به کشور های اروپایی و حتی آسیایی رسید که هواوی را تحریم کردند. اما داستان آنجایی جذاب تر شد که گوگل نیز دست به تحریم این شرکت چینی زد. با این اتفاق گوگل اعلام کرد که دیگر گوشی های هوشمند جدید هواوی اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید و خدمات گوگل یعنی همان GMS را نخواهند داشت.

البته فعلا گوگل اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را بصورت موقت صادر کرده. هرچند گوشی های هوشمند جدید هواوی از خدمات سرویس گوگل و تمام نرم افزار های متعلق به گوگل محروم شده اند. اما بی شک هواوی می داند که هر لحظه ممکن است گوگل بخواهد گوشی های هوشمند این شرکت را از سیستم عامل اندروید محروم کند.

به همین دلیل همان زمانی که خبر تحریم هواوی توسط گوگل منتشر شد، هواوی از نسخه اولیه سیستم عامل اختصاصی خود با نام HarmonyOS پرده برداری کرد. گویا هواوی تمام این اتفاقات را پیش بینی کرده بود.

این سیتم عامل اختصاصی حتی در دسترس کاربران محدودی قرار گرفت تا عملکرد آن ارزیابی شود. تجربه کاربری استفاده از این سیستم عامل اختصاصی بسیار شگفت انگیز بود و حتی بسیاری از کاربران این سیستم عامل را بهتر از اندروید می دانستند. حال در جدیدترین اخبار منتشر شده هواوی رسما اعلام کرده که قرار است در سال میلادی 2021 از اولین گوشی هوشمند خود مجهز به سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS پرده برداری کند. با این تفاسیر گویا هواوی قصد ندارد زیر بار حرف زور امریکا رود.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !