بازی Need for Speed Unbound هنوز نیامده باگ عجیبی با RTX 4090 دارد !

بازی Need for Speed Unbound با تبلیغات فراوان بالاخره عرضه شد. این عرضه شدن اما مشکلاتی را برای دارندگان کارت گرافیک RTX 4090 به همراه دارد. کاربران گزارش داده اند که: ” Need for Speed Unbound با کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا مشکل دارد (باگ چشمک زدن) که البته به راحتی با به روزرسانی درایورهای گرافیک قابل رفع نیست”. بر همین اساس Electronic Arts راهکار رفع باگ را پیش روی کاربران قرار می دهد اما برطرف کردن این باگ به راحتی امکان پذیر نیست !.

صفحه پشتیبانی شرکت Electronic Arts موضوع رفع این باگ را به VBIOS کارت نسبت داد اما پس از مدتی سناریو را عوض کرد و اعلام کرد باید بایوس مادربرد را به روزرسانی کنید !!.

سناریو اول: به روزرسانی VBIOS کارت

در واقع برای برطرف شدن باگ چشمک زدن بازی Need for Speed Unbound با کارت گرافیک RTX 4090، کاربران باید بایوس ویدیویی یا VBIOS را به روز کنند، نه درایور کارت گرافیک خود را !. به گفته Electronic Arts، این بازی هنگام اجرا با RTX 4090 دارای مشکلات چشمک زدن نمایشگر است. خبر خوب این است که راه حلی برای این مشکل وجود دارد اما متاسفانه کمی چالش برانگیز است. متاسفانه این برای اولین بار در جهان است که یک بازی برای حل مشکلات به به روز رسانی VBIOS نیاز دارد.


EA قصد دارد با Need for Speed Unbound به اوج در این سری بازگردد


با اینکه درایور کارت گرافیک های انویدیا و AMD برای این بازی به روز شده اند، اما مشکل با درایور برطرف نمی شود. کاربران و دارندگان کارت RTX 4090 برای رهایی از این باگ، نیاز به ابزار به‌روزرسانی فریمور کارت گرافیک دارند که خوشبختانه انویدیا اخیرا نسخه جدید آن را منتشر کرده. نرم افزار Firmware Update Tool انویدیا که تحت ویندوز فعالیت می کند، به طور خودکار نسخه فریمور را شناسایی کرده و بر اساس نیاز شما آن را به روز می کند.

نکته جالب در خصوص نرم افزار Firmware Update Tool انویدیا این است که مشخصات بایوس شرکای تجاری و کارت های سفارشی را تغییر نمی دهد. قطعاً هر شرکتی برای کارت گرافیک خود مشخصاتی در بایوس را لحاظ کرده که وجود آنها بسیار مهم است. این بسیار خوب است که انویدیا به نرم افزاری دسترسی دارد که تحت ویندوز کار می کند ولی تمام بایوس را تغییر نداده و تنها کدهای ساختاری بایوس را تغییر یا به روز می کند و در عین حال مشخصات بایوس شرکای تجاری را حفظ می کند.

سناریو دوم: به روزرسانی بایوس مادربرد

صفحه پشتیبانی شرکت Electronic Arts مجدداً اعلام کرد: “”پس از آزمایش، ما راه حلی پیدا کردیم که بهتر است BIOS مادربرد را ارتقا دهیم. لطفاً برای دریافت آخرین بایوس سیستم به صفحه پشتیبانی سازنده مادربرد خود مراجعه کنید”. به روز رسانی بایوس مادربرد کاری بسیار آسان تر از به روز رسانی VBIOS کارت است. تنها کافی است به وب سایت سازنده مادربرد، و صفحه مادربرد مربوطه رفته و بایوس جدید را دانلود و سپس بارگذاری کنید.

در نهایت اگر با این مشکل در Need for Speed Unbound روبرو شدید پیشنهاد می دهیم. اول بایوس مادربرد را به روز رسانی کنید و سپس VBIOS کارت را با نرم افزار Firmware Update Tool به روز کنید.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود