همکاری دوباره آنر و گوگل / آنر وی 40 به سرویس خدمات گوگل مجهز می شود

آنر به عنوان یکی از زیر برند های اصلی هواوی در ابتدا فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز در زمینه گوشی های هوشمند توانسته است عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. اما با توجه به تحریم هواوی از سمت امریکا، گوشی های هوشمند هواوی و حتی آنر اجازه استفاده از سرویس خدمات گوگل را نداشتند و حال گویا قرار است اوضاع کمی تغییر کند و بالاخره کمی از فشار های شرکت هواوی کاسته شود.

از اواخر سال 2019 میلادی بود که امریکا هواوی را به دلیل نقض پروتوکل های امنیتی تحریم کرد. این اتفاق سبب شده که هواوی بازار فروش امریکا را از دست دهد. بعد از امریکا، بسیاری از کشور های اروپایی و حتی آسیایی نیز هواوی را ترحیم کردند. اما اوضاع زمانی بدتر شد که گوگل دست به تحریم هواوی زد و دیگر گوشی های هوشمند این شرکت اجازه استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید و سرویس خدمات گوگل یا همان GMS را نداشتند.

البته تحریم عدم استفاده از سیستم عامل اندروید فعلا برداشته شده و گوشی های هوشمند هواوی اجازه استفاده از این سیستم عامل محبوب را دارند. اما در این میان زیر برند آنر نیز اجازه استفاده از سرویس خدمات گوگل را نداشت. تمام تحریم های اعمال شده سبب شد تا زیر برند آنر به فروش برسد و از این پس دیگر گوشی های هوشمند آنر اجازه استفاده از خدمات گوگل سرویس یا همان GMS را خواهند داشت. حال قرار است آنر وی 40 5G به عنوان جدیدترین گوشی هوشمند این شرکت معرفی شود و با توجه به اخبار منتشر شده، این گوشی هوشمند پلتفرم جذاب GMS را با خود به همراه خواهد داشت و دیگر خبری از عدم اجازه استفاده از نرم افزار های تحت مالکیت گوگل برای این گوشی هوشمند وجود نخواهد داشت.

 باید منتظر بود و دید ایا بعد از گذشت سالی سخت برای هواوی بالاخره تکلیفش چه خواهد شد. البته یکی دیگر از تحریم های صورت گرفته، قطع همکاری هواوی و شرکت TSMC بود که سبب شد دیگر هواوی نتواند پردازنده های اختصاصی Kirin را برای گوشی های هوشمندش تولید کند. البته با توجه به قرار داد همکاری اپل و TSMC در سال میلادی 2021 حتی اگر تحریم ها برداشته شود باز هم هواوی نمی تواند همکاری خود با TSMC را از سر بگیرد.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود