نمایشگاه MWC 2021: شارژر 160 واتی اینفینیکس معرفی شد

تا به امروز شرکت شیائومی توانسته است در عرصه شارژر گوشی های هوشمند اندرویدی عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. شارژر هایی مجهز به فناوری شارژ سریع که در کوتاه ترین زمان ممکن باتری گوشی هوشمند شما را به شارژ 100 درصدی می رسانند. اما در این میان شاید نام شرکت چینی اینفینیکس کمتر به گوشتان خورده باشد. در روز دوم نمایشگاه MWC 2021 بارسلونا، شاهد رونمایی شارژر 160 واتی قدرتمند این شرکت بودیم که در حال حاضر قدرتمند ترین شارژر گوشی های هوشمند محسوب می شود.

پیش از این نیز شایعاتی از این شارژ شنیده بودیم، اما این بار اینفینیکس این شارژ قدرتمند را در کنار نمونه کانسپت گوشی هوشمند خود معرفی کرده. کانسپ گوشی معرفی شده به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است و در نمای رو به رویی نیز شاهد حضور صفحه نمایشی 6.6 اینچی با رزولوشن FHD پلاس از نوع سوپر امولد می باشیم.در نمای پشتی نیز این اسمارتفون به یک سنسور دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض و سنسور 8 مگاپیکسلی (تله فوتو یا پریسکوپ) مجهز شده است.

در تست های انجام شده، شارژر 160 واتی اینفینیکس توانست در محدوده زمانی 10 تا 13 دقیقه، شارژ باتری این گوشی هوشمند را از صفر درصد به 100 درصد برسد. البته با توجه به گفته خود اینفینیکس، این شارژر توانایی شارژ 0 تا 18 درصد در مدت زمان 1 دقیقه، شارژ 58 درصدی در مدت زمان 5 دقیقه و شارژ 100 درصدی در مدت زمان 10 دقیقه ای را دارد.

اما یکی از اصلی ترین عوامل برای شارژر های مجهز به تکنولوژی شارژ سریع، کنترل دمای گوشی می باشد که با پروتکل های خاصی که در نظر گرفته شده و همچنین مدیریت میزان جریان خروجی، این اتفاق رخ می دهد. کانسپت این گوشی هوشمند با بهره بردن از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی نیز در بازه شارژ شدن به حداکثر میزان دمای 37.3 سانتی گراد رسید که نشان از عملکرد بسیار خوبش دارد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود