نمایشگاه MWC 2021: آنر مجیک 3 به پردازنده اسنپدراگون 888 مجهز می شود

با شروع نمایشگاه MWC 2021 باید منتظر خبر های بسیار جذابی باشیم. در روز اول این نمایشگاه شاهد رونمایی جدیدترین و البته قدرتمند ترین پردازنده شرکت کواکام، یعنی اسنپدراگون 888 پلاس بودیم. حال با توجه به گفته مدیر عامل آنر، پرچمداران آینده سری آنر مجیک 3 این شرکت قرار است به پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس مجهز شوند.

آنر را تا مدتی قبل به عنوان یکی از زیر برند های موفق هواوی فعالیت داشت و بعد از تحریم های امریکا بر علیه هواوی و محدودیت هایی از جمله عدم اجازه استفاده از سرویس خدمات گوگل و پلتفرم جذاب GMS، سبب شد تا آنر از این پس فعالیت خود را بصورت مستقل شروع کند. گوشی های خانواده آنر 50 آخرین اسمارتفون های مستقل این شرکت بودند که بصورت رسمی معرفی شدند و قرار است بزودی شاهد رونمایی آنر مجیک 3 باشیم.

شروع فعالیت مستقل آنر سبب شد تا بار دیگر گوشی های هوشمند این شرکت امکان استفاده از سرویس خدمات گوگل و پلتفرم GMS را داشته باشند. سوای آنر مجیک 3 که قرار است به جدیدترین پردازنده کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 پلاس مجهز شود، بدون شک شرکت های دیگر در عرصه گوشی های هوشمند نیز از این پردازنده قدرتمند بهره مند خواهند شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات و قابلیت های پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس.

مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این پردازنده در بسیاری از موارد شبیه به اسنپدراگون 888 می باشد با این تفاوت که هسته اصلی پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری بیشتری را به نسبت هسته اصلی مدل استاندارد دارد.

هشت هسته با چیدمان خوشه ای 1+3+4 برای این پردازنده قدرتمند در نظر گرفته شده است. همانند مدل استاندارد، این پردازنده نیز به هسته اصلی Cortex-X1 مجهز شده است اما با این تفاوت که هسته اصلی پردازنده جدید کوالکام، توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز را دارد و این در حالی می باشد که پردازنده اسنپدراگون 888 از هسته ای با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.84 گیگاهرتز بهره می برد.

مجهز شدن به هسته ای قدرتمند تر سبب شده تا اسنپدراگون 888 پلاس به نسبت اسنپدراگون 888 توانایی ارائه عملکرد بهتر 20 درصدی را داشته باشد. همانند مدل استاندارد، این پردازنده نیز با معماری 5 نانومتری معرفی شده است که بدون شک به نسبت پردازنده هایی با معماری 6 و 7 نانومتری، مصرف انرژی کمتری را خواهد داشت. پردازنده گرافیکی آدرنو 660 نیز از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشد.

مودم Snapdragon X60 5G نیز توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را در هر دو باند sub-6 و mmWave دارد که امکان دانلود با سرعت 7.5 گیگابایت بر ثانیه را با خود به همراه دارد. بهره بردن از نسل ششم  Qualcomm Hexagon 780 هوش مصنوعی جدید، سبب شده تا این پردازنده توانایی پردازش با سرعت 32 ترابایت در هر ثانیه را داشته باشد. این در حالی می باشد که اسنپدراگون 888 توانایی پردازش با سرعت 26 ترابایت در هر ثانیه را داشت.

پردازشگر تصویر Spectra 580 در نظر گرفته شده نیز سبب شده تا این پردازنده توانایی پشتیبانی همزمان از سه سنسور دوربین با رزولوشن 28 مگاپیکسلی، دو سنسور دوربین با رزولوشن 64 مگاپیکسلی و یک سنسور دوربین با رزولوشن 200 مگاپیکسلی را داشته باشد. توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 8K و پشتیبانی از صفحات نمایش با رزولوشن 4K و نرخ بروزرسانی 60 هرتز و رزولوشن QHD پلاس با نرخ 144 هرتز از دیگر قابلیت های این پردازنده قدرتمند می باشد.

تا همینجا بدون شک با قدرتمند ترین پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی رو به رو هستیم. تنها باید منتظر بود و دید که در تست های بنچمارک و همچنین گوشی های هوشمندی که قرار است به این پردازنده مجهز شوند، چه نتایجی را شاهد خواهیم بود.

پست های مرتبط

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر