بافت ها و استفاده از پردازنده در The Last of Us Part I بهبود می بخشد

بازی The Last of Us Part I نسخه کامپیوتر از زمان عرضه با مشکلات زیادی روبرو بود. مشکلاتی که بسیاری مانند نگارنده را از اجرای بازی منصرف کرد. استفاده 100 درصد از پردازنده، گلوگاه شدید کارت گرافیک، نیاز به VRAM بالا و حداقل 24 گیگابایت رم برای یک راه اندازی قابل قبول از مواردی است که گریبان این عنوان محبوب را گرفت. با اینکه توسعه دهنده به رزورسانی های مختلفی برای این عنوان منتشر کرد اما همچنان بعضی از مشکلات پابرجا هستند. خبرهای جدید حاکی از آن است که به زودی بافت ها و استفاده از پردازنده بهبود پیدا کرده و زمان کامپایل هم کاهش می یابد.

اگر نگاهی کلی تر به The Last of Us Part I نسخه کامپیوتر داشته باشیم، می بینیم که این عنوان نسبت به روزهای نخست عرضه، بسته کامل تر و قابل قبول تری شده اما همچنان بعضی مشکلات و باگ ها در این عنوان دیده می شود. تیم توسعه دهنده با اینکه بارها به رزورسانی های مختلف را منتشر کرده اند اما این بار نگاهی دارند به اصلاح بافت ها و عملکرد بهتر پردازنده.

ظاهراً بافت ها در The Last of Us Part I به طور کامل اصلاح شده است به طوری که حتی در حداقل تنظیمات گرافیکی و تنظیمات متوسط، با بافت هایی بهبود یافته، زیباتر و بیشتر روبرو هستیم. این موضوع زمانی جذاب تر می شود که بدانید استفاده از VRAM برای رندر بافت ها کاهش یافته. به طور متوسط حدود 1.5 گیگابایت از فضای VRAM آزاد شده تا کارت گرافیک هایی با 8 گیگابایت حافظه تصویری هم بتوانند به خوبی این بازی را اجرا کنند.

همچنین استفاده از پردازنده حدود 10 درصد بهبود یافته تا دیگر شاهد فشار بیش از حد بر روی پردازنده نباشیم. البته باید عنوان کنم هنوز هم عملکرد این بازی با کلمه عالی فاضله دارد. شما حتی اگر یک کارت گرافیک میان رده قدرتمند هم داشته باشید، به سختی می توانید در رزولوشن 1440 پیکسل، بیش از 50 فریم در ثانیه دریافت کنید.

شاید یکی از بهترین تغییرات جدید در The Last of Us Part I کوتاه شدن زمان کامپایل از حدود 40 دقیقه به 25 دقیقه است. قطعاً 25 دقیقه برای یک بازی عرضه شده (حتی عرضه مجدد) در این دوران بسیار بسیار زیاد است اما بهتر از 40 دقیقه صبر برای پیمایش قطعات و پیش رندر بازی است.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024