رفع محدودیت های تحریمی برای آنر / پایان شب سیه سپید است

آنر را به عنوان یکی از زیر برند های محبوب هواوی می شناختیم و تا به امروز نیز توانسته است گوشی های هوشمند میان رده و پرچمدار قدرتمندی را روانه بازار کند و در این میان شاهد عملکرد بسیار خوب این شرکت بودیم. حال با توجه به تحریم های اعمال شده بر علیه هواوی، آنر از این پس بصورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرده و دیگر هیچ محدودیت تحریمی این شرکت با تهدید نخواهد کرد.

از اواخر سال 2019 میلادی بود که امریکا برخی از شرکت های چینی را به دلیل نقض پروتکل های امنیتی تحریم کرد و اجازه فروش محصولات این شرکت ها در بازار امریکا نداد. هواوی و ZTE از جمله مهمترین شرکت های چینی بودند که اجازه فروش محصولات و ارائه خدمات در امریکا را نداشتند.

اما بی شک هواوی به عنوان یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت های چینی، با این اتفاق با مشکلات جدی رو به رو شد . اما آیا فقط مشکل این شرکت، از دست دادن بازار فروش امریکا بود؟

در جواب این سوال باید بگوییم نه. بعد از اینکه امریکا، هواوی را تحریم کرد، بسیاری از کشور های اروپایی و حتی برخی از کشور های آسیایی نیز  دست به تحریم هواوی زدند. اما بدتر از تمام این ها، تحریم شدن هواوی توسط گوگل بود که با این اتفاق تمام گوشی های هوشمند این شرکت و زیر برند آنر، اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید و سرویس خدمات گوگل یا همان پلتفرم GMS را نداشتند.

تحریم عدم استفاده از سیستم عامل اندروید بصورت موقتی برداشته شده اما هنوز تمام گوشی های هوشمند این شرکت اجازه استفاده از سرویس خدمات گوگل یا همان GMS را ندارند. هواوی برای حل این مشکل، پلتفرن HMS را معرفی کرد که به طبع تنوع نرم افزاری پلتفرم GMS را ندارد.

بعد از آن نیز همکاری هواوی با شرکت TSMC که پردازنده های اختصاصی هواوی را تولید می کرد به پایان رسید. اما از این پس دیگر آنر قرار است به عنوان شرکتی کاملا مستقل به تولید گوشی های هوشمند بپردازد. همین امر سبب شد تا محدودیت های تحریم، برای این شرکت از بین برود.

اما در اخبار جدید منتشر شده، آنر برای تولید پردازنده گوشی های هوشمند خود قرار است با شرکت های مختلفی کار کند. در این میان نام شرکت هایی چون کوالکام، مدیاتک، اینتل و AMD به چشم می خورد . باید منتظر بود و دید آنر با رویه جدید و مستقل خود می توانند همانند گذشته عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد یا خبر. آنر وی 40 5G نیز به تازگی به عنوان اولین گوشی هوشمند مستقل این شرکت معرفی شد و سرویس خدمات گوگل یا همان GMS را نیز با خود به همراه داشت.

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !