درایور جدید AMD و NVIDIA پر از باگ است! دردسر برای دو رقیب دیرینه

درایور ها یا میان افزارها برای شناسایی صحیح، استفاده از نهایت عملکرد و اصلاح عملکرد قطعات بسیار اهمیت دارد. اما در این میان شرکت ها با کم کاری یا عجله، درایورهایی را منتشر می کنند که نه تنها عملکرد را بهبود نمی بخشد بلکه با کاهش عملکرد و درگیر کردن بقیه بخش ها، دردسر بزرگی هم به کاربران و هم به خود تحمیل می کنند. این داستان هم اکنون در درایورهای جدید AMD و NVIDIA دیده می شود!.

درایور AMD

درایور جدید شرکت AMD اکنون با مشکل نا پایداری در تست های TimeSpy نرم افزار 3DMark روبرو است. نرم افزار 3DMark که به عنوان یکی از برترین بنچمارک های قطعات (خصوصاً کارت گرافیک) شناخته می شود، برای بسیاری از کاربران و کارشناسان مهم است. هرچه امتیازهای به دست آمده در بخش های مختلف 3DMark بیشتر باشد، نشان دهنده قدرت بالاتر قطعه است. حال در نظر بگیرید که در یکی از مهمترین بخش های این نرم افزار یعنی TimeSpy امتیاز بسیار کمتر از پتانسیل کاری قطعه خود به دست آورید. این موضوعی است که اکنون در بعضی از کارت های RX 7900 XTX دیده شده که از جدیدترین درایور رادئون استفاده می کردند. پیشنهاد تیم توسعه، استفاده از نسخه قدیمی یا انتظار برای رفع مشکل در آینده است.

درایور NVIDIA

درایور جدید NVIDIA با مشکل جدی تری روبرو است. کاربران گزارش داده اند که با درایور جدید، بیش از 10 درصد به بار کاری پردازنده اضافه می شود. این باگ جدید از کانتینرهای انویدیا باعث افزایش بار کاری بروی پردازنده می شود که البته بر اساس گزارش ها این افزایش بار، در بازی ها خودنمایی می کند. این افزایش ناگهانی استفاده حتی ممکن است تا 15 درصد بیشتر، از پردازنده استفاده کند که موضوعی عجیب برای میان افزار کارت گرافیک است. خوشبختانه انویدیا به سرعت به این باگ واکنش نشان داده و یک درایور Hotfix را منتشر کرده. اگر شما هم به این باگ دچار شده اید، بهتر است جدیدترین نسخه درایور Hotfix را دانلود و نصب کنید و یا به درایورهای قدیمی تر مانند 528.49 WHQL کوچ کنید.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود