نسخه رایانه های شخصی Days Gone از Ray Tracing استفاده نمی کند

سال میلادی که سپری شد، به نوعی بازگشت پلتفرم PC به دوران طلایی خودش بود. عنوان های انحصاری زیادی از کنسول PS4 برای رایانه های شخصی منتشر شد که شاید گیمرهای این پلتفرم حتی فکرش را هم نمیکردند. این روزها هم باز خبرهای خوبی برای این پلتفرم به گوش می رسد، عرضه شدن بازی Days Gone برای پی سی باعث شده که گیمرها دوباره به سراغ این نسخه ویژه بروند. اما یک سوال مهم، آیا نسخه PC بازی دیزگان از امکانات و خصوصیات ویژه ای برخوردار است؟

بازگشت به سر منشا تکنولوژی

بازی انحصاری سونی بالاخره در این ماه وارد رایانه های شخصی می شود، اما خیلی از گیمرها انتظار ایجاد تغییراتی را در بازی Days Gone دارند و مشخص ترین آن ها گرافیک بازی است. گرافیک بازی دیزگان جلوه ای بسیار خوب داشت و گاهی یک انحصاری تمام عیار بود اما آیا نسخه PC این بازی از ویژگی های جدید گرافیکی مانند Ray Tracing استفاده خواهد کرد یا نه؟

حالا توسعه دهندگان Sony Bend جواب سوال های همه را داده اند و حتی سیستم مورد نیاز برای انجام بازی دیزگان را فاش کرده اند. قبل از اینکه به مسائل مطرح شده از سوی Sony Bend بپردازم این واقعیت را بیان می کنم که بازی دیزگان یک اثر کاملا متوسط بود و حتی گاهی رو به سقوط پیش می رفت و البته در زمینه فروش هم برای سونی راضی کننده نبود. وقتی که شرکتی تصمیم میگیرد بازی خود را برای PC پورت کند تنها دو مساله وجود دارد، بازی مورد نظر بسیار موفق بوده و در پورت بعدی هم به پشتوانه خوب بودن خوب فروش می کند. در حالت دوم بازی دارای اشکالاتی است و نیت از پورت PC جبران فروش پایین خواهد بود که البته باید اصلاحاتی را در خود انجام دهد. بازی دیزگان بدون هیچ نوع اصلاحاتی قصد دارد به رایانه های شخصی پا بگذارد و حتی از فناوری های بصری جدید هم استفاده نمی کند.

همچنان عقب گرد

توسعه دهنده اعلام کرده که نسخه پی سی، نه از فناوری DLSS و نه از Ray Tracing پشتیبانی نمی کند، این خبر برای گیمرهای پلتفرم اصلی بسیار ناامید کننده بود و نشان می دهد که این تیم هیچ طرحی برای جلب نظر سونی برای ساخت شماره دوم ندارد. از طرف دیگر، پشتیبانی از مانیتورهای فوق العاده گسترده (21: 9 و 32: 9) و بسیاری از کنترلرهای مختلف بازی از جمله پدهای کنونی Xbox و PlayStation  را ارائه می دهد.

در نسخه PC حالت عکس نیز در این بازی گنجانده شده است که با استفاده از آنها می توانید از بازی عکس بگیرید و آنها را با فیلترهای مختلف ویرایش کرده و سپس به اشتراک بگذارید.

سیستم مورد نیاز برای اجرا بازی:

Windows 10 64 Bit

CPU: Intel Core i5-2500K@3.3  – AMD FX-6300@3.5

GPU: Nvidia GeForce GTX 780 (3 GB) – AMD Radeon R9 290 (4 GB)

RAM 8

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024