شیائومی از لیست سیاه امریکا خارج شد

اواخر سال میلادی 2019 بود که امریکا شرکت هواوی را به خاطر نقض پروتکل های امنیتی تحریم کرد و  همین امر سبب شده تا مشکلات بسیار جدی برای هوای به وجود بیاید. در سال 2021 نیز شیائومی در لیست سیاه امریکا قرار گرفت و در صورت ادامه این روند، محدودیت های بسیاری را برای این شرکت قدرتمند چینی به همراه خواهد داشت. اما در جدیدترین اخبار منتشر شده، با توجه به رایزنی های انجام شده، شیائومی از لیست سیاه امریکا حذف شد.

هواوی بعد از تحریم های اعمال شده، دیگر اجاره فروش در بازار های امریکایی و بسیاری از کشور های اروپایی و آسیایی را نداشت. اما این تنها  مشکل هواوی نبود. بعد از آن همکاری این شرکت با شرکت TSMC قطع شد و دیگر امکان ساخت پردازنده اختصاصی Kirin برای گوشی های هوشمند هواوی وجود نداشت. بعد از آن هم تحریم های گوگل نیز سبب شد تا گوشی های هوشمند این شرکت اجازه استفاده سیستم عامل محبوب اندروید و خدمات سرویس گوگل و پلتفرم محبوب GMS را نداشت. البته بصورت موقت عدم اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید برداشته شده است.

شیائومی هم به عنوان یکی از شرکت های چینی، در سال 2021 در لیست سیاه امریکا قرار گرفت. همین امر سبب شد تا شیائومی همانند هواوی در خظر اعمال محدودیت های تحریم قرار گیرد. امریکا بیان کرده بود که به دلیل نقض برخی از پروتکل های امنیتی از سمت شرکت چینی شیائومی، در لیست سیاه قرار گرفت.

اما امروز با توجه به اخبار منتشر شده و رایزنی های سیاسی انجام شده، شیائومی قرار است از لیست سیاه امریکا خارج شود. حال دیگر خیال کاربران این شرکت چینی باید راحت باشد که تحریم های اعمال شده برای گوشی های هوشمند هواوی، برای گوشی های هوشمند شیائومی اعمال نخواهد شد.

پست های مرتبط

اولین دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 شرکت کوالکام احتمالاً در ماه اکتبر سال 2024 معرفی شود

طراحی حلقه شارژ MagSafe در آیفون 16 نازک‌تر خواهد بود

اطلاعات جدیدی از گوشی مورد انتظار Xperia 1 VI شرکت سونی منتشر شد