کنترلر Xenon با الهام از Xbox 360 برای رایانه های شخصی ساخته می شود

سازنده لوازم جانبی که کنترلر Xbox Duke را برای صنعت بازی احیا و عرضه کرد، حالا فکر بزرگتری در سر دارد و در حال ساخت کنترلر Xbox 360 برای رایانه های شخصی می باشد.

یک محصول رسمی و جذاب

هنوز هم خیلی از گیمرها از استفاده کردن کنترلر Xbox 360 لذت میبرند و همین امر هم باعث شده که شرکت های مختلفی بصورت غیررسمی دست به تولید چنین محصولاتی بزنند.

HYPERKIN’S XENON یک کپی بسیار باکیفیت از کنترلر 360 برای ایکس باکس و رایانه شخصی است. Hyperkin  در حال کار بر روی Xenon است، یک کپی با مجوز رسمی از این کنترلر که در ابتدا با Xbox 360 در سال 2005 عرضه شد.

هر دسته زنون دارای جک هدست 3.5 میلی متری است و با کابل USB-C تغذیه می شود.

کنترلر Xenon  همچنین در چهار رنگ سفید، مشکی، صورتی و قرمز عرضه خواهد شد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.

از آنجایی که Xenon با در نظر گرفتن این مساله کاربران Xbox Series X/S هم بتوانند با آن راحت تر بازی کنند ساخته شده است، یک کپی کامل از کنترلر Xbox 360 نیست و شامل تغییراتی می شود.

دکمه‌های Start و Back اکنون با دکمه‌های Menu و View که در یک کنترلر مدرن Xbox Series X/S  دیده می‌ شود، جایگزین شده‌اند. یک دکمه اشتراک گذاری نیز در وسط کنترل گنجانده شده است، که اطمینان حاصل می کند که عملکرد کمتری نسبت به کنترلرهای استاندارد سری X/S ارائه نمی دهد.

نام کنترلر از مایکروسافت XCPU گرفته شده است، CPU  مورد استفاده در کنسول Xbox 360 که با نام رمز Xenon بود.

در سال 2018، هایپرکین یک کپی با مجوز رسمی از «دوک» منتشر کرد، کنترل ‌کننده اصلی ایکس ‌باکس که بخاطر بزرگ بودن زیاد مورد استقبال قرار نگرفته بود.

اگرچه این کنترلر در آن زمان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت اما طراح آن سیموس بلکلی، 15 سال بعد با فیل اسپنسر رئیس Xbox تماس گرفت و ایده ای برای بازگرداندن آن مطرح کرد، که اسپنسر با آن موافقت کرد.

هنوز تاریخ عرضه دقیق برای کنترلر Xenon در نظر گرفته نشده است، اما در نهایت می توانید آن را بر روی Xbox Series X/S، Xbox One و PC مورد استفاده قرار دهید.

پست های مرتبط

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد

ایکس‌باکس احتمالاً ماه بعد نمایشی جدید از بازی Perfect Dark ارائه دهد