انتشار تصویری از مادربرد Threadripper 3000 گیگابایت با خنک کننده فعال PCH

به معرفی پردازنده های AMD Ryzen Threadripper 3000 نزدیک می شویم. پردازنده هایی که این بار نه تنها از ساختار جدیدی سود می برند بلکه برای استفاده از تمام پتانسیل آنها باید به فکر خرید مادربردهای جدیدی باشیم. اما جدیدترین اخبار در زمینه میزبانی این پردازنده ها، انتشار تصویری از یک مادربرد گیگابایت است که با ویژگی های خاص آدرنالین هر دوستداری را بالا می برد.

تاریخ معرفی پردازنده های AMD Ryzen Threadripper و مادربردهای TRX40 مشخص شد

تصویری که گیگابایت آفریقای جنوبی از مادربرد جدید Threadripper را منتشر کرده است به احتمال زیاد یکی از رده بالاهای گیگابایت در زمینه میزبانی از پردازنده های AMD Ryzen Threadripper است. همانطور که چند روز قبل منتشر کردیم، احتمالاً سه پردازنده از نسل آینده پردازنده های Ryzen Threadripper به زودی معرفی می شوند. طبق اخبار شنیده شده این پردازند ها به همراه چیپ ست TRX40 در تارخ 5 نوامبر معرفی می شوند.

اما تصویر منتشر شده از مادربرد جدید گیگابایت حاکی از ان است که این مادربرد از چیپ ست TRX40 استفاده می کند و البته شایعاتی مبنی بر استفاده از سوکت جدیدی وجود دارد که احتمال می دهیم از نظر فیزیکی با سوکت قبلی یکسان باشد. تصویر منتشر شده از مادربرد جدید گیگابایت نشان از ان دارد که این محصول با استفاده از ویژگی های خاص و جذاب قطعاً یکی از برترین های بازار است.

آنچه از این تصویر مشخص است وجود 4 اسلات PCIe تقویت شده با پوشش فلزی است. تعداد 8 اسلات DIMM هم این موضوع را روشن می کند که این مادربرد تنها بریا میزبانی از پردازنده های جدید Threadripper است. در تمام فضای مادربرد می توان براکت های دفع حرارت را مشاهده کرد. این براکت ها بروی 3 درگاه M.2، چیپ ست و بخش از دیباگر مادربرد را پوش دااده است.

در این تصویر به وضوح می توان خنک کننده غیر فعال و قدرتمند قرار گرفته بروی VRM و قطعات حساس مادربرد را مشاهده کرد. در این مادربرد باید انتظار مدار رگولاتور پردازنده قدرتمند به همراه سه کانکتور 8 پین برق را داشت.

اما نکته ای که در این مادربرد کاملاً ما را شگفت زده کرد، وجود خنک کننده فعال بروی PCH یا چیپ ست مادربرد است. فن خنک کننده بروی PCH نشان از آن دارد که با محصولی ارزان طرف نیستیم و البته با توان حرارتی بالایی در چیپ ست TRX40 روبرو هستیم. همچنین این موضوع شایعه شباهت TRX40 به X570 را قوت می بخشد. طبق این شایعات TRX40 عملکرد کنترلی مانند X570 دارد با این تفاوت که بار اسلات های PCIe بیشتر و بعضی از ویژگی ها بروی دوش پردازنده های Threadripper 3000 است.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟