آموزش نحوه فعال سازی رمز پویا یا رمز یکبار مصرف بانک های مختلف

رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف از اول دی ماه اجباری شده و دیگر نمی توان با رمز دوم قبلی تراکنش ها را انجام داد. این بار در وب سایت بنچیمو برای شما کاربران عزیز نحوه فعال سازی رمز پویا یا رمز یکبار مصرف بانک های مختلف را در نظر گرفته ایم.

رمز پویا بانک ملی ایران

روش اول: به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، “اپلیکیشن 60” وظیفه تولید رمز یکبار مصرف ویژه مشتریان بانک ملی ایران را بر عهده دارد و با نصب سریع و بسیار آسان آن می توانید از امنیت حساب خود اطمینان داشته باشید.

مشتریان می توانند برای فعال سازی برنامه رمز یکبارمصرف از طریق دانلود آن از سایت رسمی بانک یا اپ استورها اقدام کرده و با مراجعه به بالغ بر 8000 خودپرداز، کیوسک و کش لس های این بانک رمز خود را فعال کنند.

دریافت کدهای فعالسازی که پیش از این تنها از طریق خودپرداز، کیوسک یا Cashless بانک ملی ایران ممکن بود، در سامانه بام نیز قابلیت دریافت دارد و بدین ترتیب فعال سازی 60  بصورت کاملا غیرحضوری نیز امکان پذیر است.

روش دوم: مشتریانی که گوشی هوشمند نداشته و یا بدلیل پایین بودن نسخه سیستم عامل گوشی امکان دریافت برنامه 60 را نداشته باشند، به راحتی می توانند از طریق کد دستوری #60*737* اقدام به دریافت رمز یکبار مصرف کنند.

روش سوم: نرم افزار رمزبان روش دیگری است که با آن می توان به رمز یکبار مصرف پویا دسترسی داشت.

رمز پویا بانک کشاورزی

نرم افزار رمز یکبار مصرف امن یا “ریما” را از وب سایت بانک کشاورزی دانلود کنید. پس از نصب نرم افزار مراحل ثبت نام را طی کنید. پس از مراحل ثبت نام، کاربر وارد صفحه تعریف رمز یک بار مصرف می شود. در این صفحه رمز دریافتی از طریق درگاه خودپرداز و رمز دریافتی از طریق پیامک باید وارد نرم افزار شود. کاربر می تواند با مراجعه به خود پرداز های بانک مربوطه، و انتخاب گزینه فعال سازی رمز اول یا دوم یک بار مصرف، رمز مورد نظر خود را فعال نماید. در این مرحله، یک توکن دو بخشی شامل ۸ کاراکتر که از طریق رسید بانکی و مابقی آن از طریق پیامک به کاربر تحویل داده شده است، می بایست در محل مربوطه وارد شود. رمز های دریافتی از درگاه و پیامک وارد و ثبت می شود و رمز دوم یک بار مصرف هر 60 ثانیه تولید می گردد.

رمز پویا بانک سپه

در حال حاضر مشتریان بانک می‌توانند به منظور فعالسازی و استفاده از برنامه “رمز ساز سپه”، پس از نصب نرم افزار از طریق وب سایت بانک، به یکی از شعب بانک سپه مراجعه کرده و پس از تأیید شماره همراه و تکمیل فرمهای مربوطه، شماره مشتری و شماره سریال رمزساز خود را از شعب بانک سپه دریافت نمایید.

بانک سپه اعلام کرده به زودی سامانه دریافت رمز پویا از طریق پیامک فعال می شود.

رمز پویا بانک ملت

بانک ملت برای فعالسازی رمز یکبار مصرف پویا از نرم افزار “رمز نگار ملت” استفاده می کند. پس از نصب نرم افزار باید به دستگاه های خودپرداز مراجعه کرد تا فعال سازی این سامانه صورت گیرد. در این سامانه علاوه بر امکان استفاده از رمز پویای دوم در تراکنش‌های متکی به رمز دوم، امکان بهره مندی از دریافت رمز پویای اول جهت استفاده در ابزارهای مرتبط (نظیر خودپرداز، کارتخوان فروشگاهی) با استفاده از اپلیکیشن مذکور وجود دارد.

رمز پویا بانک مسکن

روش اول: کاربران می توانند با مراجعه به دستگاه های خودپرداز رمز پویا یکبارمصرف پیامکی را فعال کنند. برای این فعال سازی ضروری است که قبلاً شماره همراه مشترک در سامانه مشتریان بانک ثبت شده باشد.

روش دوم: بانک مسکن نرم افزار “رمزنما” را برای رمز یکبارمصرف در نظر گرفته است. با مراجعه به دستگاه خودپرداز، گزینه تغییر رمز را انتخاب کرده و سپس خدمات رمز پویا و تخصیص رمز دوم پویا را انتخاب می کنید. پس از وارد کردن شماره تلفن، لینک دانلود نرم افزار برای شما ارسال می شود. اگر این نرم افزار را از قبل نصب کرده اید، تنها شماره سریال فعالسازی توکن که در رسید خودپرداز درج شده است را وارد نمایید.

رمز پویا بانک صادرات

روش اول: با شماره گیری #5*719* از طریق شماره تلفنی که در سامانه بانک صادرات ثبت شده است می توانید رمز یکبار مصرف را دریافت کنید.

روش دوم: دارندگان کارت‌های بانک‌ صادرات ایران می‌توانند با مراجعه به سایت بانک صادرات ایران یا با استفاده از اپلیکیشن «صاپ» نرم‌افزار “ریما” را بر روی تلفن‌همراه خود نصب کرده و با استفاده از خودپرداز بانک صادرات ایران رمز یکبار مصرف را فعال کنند.

رمز پویا بانک تجارت

بانک تجارت برای رمز یکبارمصرف پویا نرم افزار “همراز” را در نظر گرفته است. با مراجعه به خودپرداز و انتخاب گزینه سایر خدمات، به بخش فعالسازی رمز پویا هدایت می شوید. پس از ارسال پیامک و دریافت رسید می توانید کد فعالسازی نرم افزار را وارد کنید.

رمز پویا بانک پاسارگاد

روش اول: با شماره گیری کد دستوری #720* شماره 6 یا رمز پویای کارت را انتخاب کرده و سپس شماره کارت را وارد می کنید. پس از انتخاب رمز دوم پویا برای شما پیامک می شود.

روش دوم: با استفاده از نرم افزار “همراه بانک پاسارگاد”، به قسمت سایر رفته و عملیات کارت را انتخاب می کنید. سپس گزینه فعال سازی رمز یک بار مصرف کارت را زده و با فعال کردن بخش سبز رنگ به راحتی رمز پویا را دریافت کنید.

رمز پویا بانک قوامین

بانک قوامین نرم افزار “جی بی رمز” را در نظر گرفته است. با مراجعه به دستگاه های خودپرداز از بخش خدمات رمز و گزینه فعالسازی رمز دوم پویا، کد چاپ شده و کد ارسال شده از طریق پیامک را برای فعال سازی نرم افزار استفاده کنید.

رمز پویا بانک انصار

برای فعال سازی نرم افزار “ارس” بانک انصار باید به یکی از شعبه های این بانک مراجه کرده تا پس از درخواست کدی برای شما ارسال شود. پس از وارد کردن کد می توانید از نرم افزار برای دریافت رمز پویا استفاده کنید.

رمز پویا بانک سرمایه

برای فعالسازی نرم افزار “رمز ساز سرمایه” باید از طریق اینترنت بانک سرمایه و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه بانک اقدام کنید. نرم افزار رمز ساز سرمایه را نصب کرده و سپس با استفاده از اینترنت بانک سرمایه کد فعال سازی را دریافت می کنید. کد QR دریافتی از اینترنت بانک را اسکن کرده تا نرم افزار فعال شود.

رمز پویا بانک گردشگری

دریافت رمز پویا یا رمز یکبار مصرف مشتریان این بانک تنها از طریق “موبایل بانک گردشگری” یا از طریق اینترنت بانک امکان پذیر است. در نرم افزار موبایل بانک گردشگری می توانید با گزینه عملیات کارت و سپس فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت، رمز پویا را دریافت کنید.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند