معرفی کامل خودروی ملی ترکیه با نام TOGG

معرفی کامل خودروی ملی ترکیه با نام TOGG

همه ما با شنیدن اصطلاح خودروی ملی یاد اتومبیل های غرور آفرینی چون انواع سمند، ساینا و شاهکارهایی از این دست می افتیم، اما در کشور ترکیه تبلور شعار خودروی ملی سبب ساخت یک اتومبیل بی نظیر شده است. خودرویی با نام TOGG که چه در ظاهر و چه در باطن هیچ بویی از نمونه های مشابه ایرانی نبرده و در مدت چند ساعت تمام سایت های خودرویی جهان را در نوردیده است.

خودروی ملی ترکیه با نام TOGG شامل دو مدل کراس اور و سدان خانوادگی می شود و موتور هر دو مدل از نوع تمام الکتریکی است. ترکیه هیچگاه قدم در راه تولید خودروی بومی برنداشته بود، اما اکنون با همکاری طراحان پنین فارینا موفق به تولید موفقیت آمیز تاگ شده است. به دلیل قیمت بالای سوخت در ترکیه و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا، موتور تمام الکتریکی جای موتور احتراق سوختی را در این اتومبیل گرفتند و به این ترتیب شاهد تولید TOGG با گشتاور بالا و قیمت بسیار مناسب هستیم.

خودرویی که از نظر ظاهری بسیار جذاب و چشم نواز است و جزئیات فراوانی در طراحی داخلی و بدنه آن به چشم می خورد. جلو پنجره بزرگ با خطوط موزون عمودی و چراغ های کوچک با خطوط تیز، جذابیت قابل قبولی به نمای جلوی خودرو بخشیده اند. در نمای پشت نیز چراغ های کوچک و تیز که در میان حجم قابل توجهی از درب صندوق و سپر قرار گرفته اند و امتداد چراغ عقب در دو سمت درب صندوق، طراحی مشابه با پورشه ماکان توربو را در مدل کراس اور یادآور می شود. به کارگیری طراحی مشابه در نسخه سدان نیز، شباهت هایی را با پورشه تایکان به وجود آورده است.

مدل پایه TOGG از یک موتور اکسل عقب با قدرت 200 اسب بخار بهره می برد و در مدل قوی تر شاهد به کارگیری دو موتور الکتریکی به صورت دو دیفرانسیل با قدرت 400 اسب بخار هستیم. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص حجم دقیق گشتاور منتشر نشده، اما موتورهای الکتریکی به دلیل ماهیت طراحی خود از گشتاور قابل توجهی برخوردارند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر مدل تک موتوره برابر با 7.6 ثانیه اعلام شده که در مدل دو موتوره رقم قابل توجه 4.8 ثانیه را نشان می دهد.

خودروی ملی ترکیه از دو گزینه برای باتری بهره می برد که نسخه اولیه قادر به پیمایش حدود 300 کیلومتر مسافت بوده و نسخه دوم با استفاده از باتری های بیشتر، قادر به پیمایش مسافت 480 کیلومتر به ازای هر بار شارژ است. قابلیت Fast Charging به تاگ این امکان را می دهد که در مدت فقط 30 دقیقه به شارژ 80 درصدی (انتقال 150 کیلووات توان الکتریکی) دست یابد. شرکت خودرو سازی ملی ترکیه برای اطمینان خاطر مشتریان، گارانتی 8 ساله برای باتری های TOGG در نظر گرفتند.

هیچ نشانگر آنالوگی درون کابین تاگ مشاهده نمی شود و تمامی نشانگر های خودروی ملی ترکیه از نوع دیجیتالی هستند. وجود 4 صفحه نمایش در کابین جلو برای ارائه اطلاعات کلیدی از جمله سرعت، شارژ باتری و موارد ضروری، در کنار دو نمایشگر پخش محتوای صوتی و تصویری و در نهایت مانیتور کنسول وسط برای کنترل سیستم تهویه و مواردی از این قبیل، ظاهری مدرن به تاگ بخشیده است. صفحه نمایش اختصاصی برای سرنشین جلو یکی از امکانات جالب توجه TOGG به شمار می رود که محتوای اختصاصی برای سرنشین پخش می کند.

تا حد امکان کلید های لمسی روی صفحه نمایش های چهارگانه تاگ، جای کلید های فیزکی آنالوگ را گرفتند و چند کلید فیزیکی محدود از جمله تغییر دنده، ناوبری سیستم مالتی مدیا و ترمز پارک الکتریکی در کنسول زیر دستی راننده مشاهده می شود. به کارگیری سیستم تعلیق مدرن مک فرسون سبب ایجاد شرایط رانندگی راحت و آسوده شده و به این ترتیب شرایط برای رانندگی در مسافت های طولانی مدت بدون خستگی فراهم می شود.

یکی از ویژگی های قابل توجه خودروی ملی ترکیه، وجود سیستم خودران هوشمند سطح سه است که شامل حالت Slow Traffic Pilot برای رانندگی خودکار آرام در ترافیک می شود. به این ترتیب نیازی به فشردن و رها کردن متعدد پدال های گاز و ترمز ندارید و تاگ به صورت خودکار در ترافیک طی مسیر خواهد کرد. با توجه به اتصال تاگ به اینترنت، امکان ارائه آپدیت به صورت OTA به منظور بهبود روند استفاده از توان باتری ها و افزایش قابلیت های سیستم خودران و موارد دیگر وجود دارد.

خودروی ملی ترکیه با نام TOGG در دو نسخه C-SUV (اس یو وی کراس اور) و سدان خانوادگی در سال 2022 روانه بازار ترکیه خواهد شد و در صورت استقبال کشور های همسایه، تولید انبوه و صادرات آن نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. به طور حتم مقایسه TOGG با خودرو های ملی ما از جمله خانواده سمند و سایپا ساینا می تواند شرایط جالب و مفرحی را به وجود آورد!

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729