باز هم شکستن رکورد جهانی اورکلاک رم با مادربردی از دیار UNIFY ام اس آی

اورکلاک رم با ترکیبی از مادربردهای سری UNIFY ام اس آی و رم های HyperX Predator DDR4 RGB شرکت Kingston کم کم به جایگاهی می رسد که فرکانس های به دست آمده بیشتر شبیه به ماژول های DDR5 است تا DDR4. در جدیدترین اقدام اورکلاکر Toppc شاهد یک رکورد شکنی خارق العاده هستیم.

در این رکورد شکنی پردازنده Core i9-11900KF اینتل دیده می شود که برای این رکورد شکنی به فرکانس 1499.64 مگاهرتز آندرکلاک شده است. پردازنده ای 14 نانومتری از خانواده Rocket Lake که پتانسیل خوبی برای اورکلاک دارد اما داستان ما پردازنده نیست پس از آن عبور می کنیم.

بارها به این موضوع اشاره کرده ایم که MSI مادربردهای سری UNIFY را برای رکورد شکنی ساخته است. مادربردهایی با ساختار عالی، PCB در رده سرور تا لایه های ساختاری بالا، دو برابر مس بیشتر و البته ایزوله سازی بی نقض در بخش های مختلف خصوصاً اسلات های DIMM باعث شده تا کمتر مادربردی توان رقابت با این سری از بردهای ام اس آی را داشته باشد. حال اگر مادربرد مورد نظر مدل MEG Z590 UNIFY-X باشد که باید تمام قد آن را تشویق کرد. این مادربرد با دو اسلات DIMM تنها با یک هدف ساخته شده است و آن هم اورکلاک رم تا سر حد جنون است.

 

حریف طلبی MEG Z590I Unify در اورکلاک خیره کننده 7156 مگاهرتز رم

اورکلاک خیره کننده رم با دو مادربرد MSI بدون نیتروژن !


مانند چند رکورد اخیر، رم  استفاده شده از نوع HyperX Predator DDR4 RGB شرکت Kingston است. این ماژول رم به لطف بهره بردن از بانک های SK Hynix پتانسیل بالایی برای رکورد شکنی و اورکلاک دارد. در این رکورد شکنی جهانی تایمینگ رم برای رسیدن به فرکانس خیره کننده 7200 مگاهرتز بروی 2-63-63-63-58 تنظیم شده و البته در چنین فرکانسی خنک کننده ای جز نیتروزن مایع کار ساز نبوده و نیست.

لازم به ذکر است که این اورکلاک خیره کننده در سه بخش سایت HWBOT رتبه اول جهانی را به دست آورده است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود