نسخه جدید تلگرام 6.3 بتا به قابلیت تماس تصویری مجهز شد / به همراه آموزش فعال سازی

نسخه بروزرسانی شده تلگرام 6.3 بتا به تازگی برای برخی از کشور ها منتشر شده که در این نسخه قابلیت تماس تصویری نیز اضافه شده است. پیش از این قابلیت تماس صوتی برای این پیام رسان محبوب در نظر گرفته شده بود. در ادامه به قابلیت های این ویژگی جذاب جدید و نحوه فعال سازی آن خواهیم پرداخت.

در بین نرم افزار های پیام رسان، تلگرام با توجه به رایط کاربری جذاب خود طرفداران بسیار دارد. اما همواره بحث امنیتی این پیام رسان با انتقاداتی همراه بود. رقیب اصلی تلگرام، بدون شک واتس اپ می باشد که در میان نرم افزار های پیام رسان، بدون شک امنیت بسیار بالا و قوی تری دارد.

حال تلگرام نیز همانند واتس اپ به قابلیت تماس تصویری مجهز شده. قابلیتی که اولین معیار و اصلی ترین معیارش امنیت است. حال این سوال به وجود می آید، در صورتی که هنوز هم بحث های بسیاری برای امنیت تلگرام وجود دارد، آیا این قابلیت جدید می تواند پروتکل های امنیتی را به خوبی رعایت کند یا نه.

در آخرین نسخه بروزرسانی شده واتس اپ، قابلیت کد و دیکد برای تماس های تصویری نیز در نظر گرفته شد که دیگر هیچ سوال و شکی را از نظر امنیتی به وجود نمی آورد. اما تلگرام چطور. نسخه بروزرسانی شده تلگرام 6.3 بتا برای این بحث، هنگام برقراری تماس تصویری، ایموجی هایی برای دو طرف در نظر گرفته می شود که در صورت همخوانی این دو ایموجی برای دو طرف، نشان می دهد که امنیت تماس تصویر برقرار شده است.

برای فعال سازی این قابلیت نیز کافیست دکمه تنظیمات را ده بار پشت سر هم فشار دهید (بله جالب است ده بار) و بعد به صفحه ای که منتقل می شوید، گزینه Experimental Feature را فعال کنید. با این اتفاق قابلیت برقراری تماس تصویری برای شما فراهم می شود. گویا این قابلیت فعلا تنها برای سیستم عامل های iOS در نظر گرفته شده است. در بالا آموزش تصویری فعال سازی این قابلیت برای گوشی های هوشمند با سیستم عامل های iOS را مشاهده می کنید.

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد