Valve بازی های بلاک چین را از Steam حذف می کند

روزگاری بود که توسعه دهنده ها با تولید عنوان های خود در بازار، کسب درآمد می کردند و گیمرها تنها در این مسیر صرفا مصرف کننده بودند و تنها به واژه سرگرمی دست پیدا می کردند. اما این روزها معنی سرگرمی دچار تغییرات زیادی شده است و شاید هم تا حدودی از این حس با ارزش فاصله گرفته باشد. پا گرفتن انواع رمز ارزها و Token های NFT باعث شده که تیم های مستقل و حتی تیم هایی که به تازگی برای خود نام و نشانی بدست آورده اند هم استراتژی خود را کاملا تغییر دهند. امروزه دیگر شاهد این هستیم که کاربرها به واسطه یک بازی خاص که بسیار به شهرت رسیده، پول های زیادی را وارد Token های مختلف می کنند و با ساعت ها بازی کردن به پول های زیادی دست پیدا می کنند.

تغییر یا تکامل صنعت بازی؟

در طی یک سال اخیر بازی های زیادی وارد بازار NFT شده اند و سعی کرده اند با صرف هزینه ای هنگفت، کاربرهای زیادی را جذب خود کنند. تعداد این بازی ها روز به روز بیشتر می شوند و ممکن هست در این مسیر خیلی از عنوان ها شکست هم بخورند، ولی در هر حال همچنان این عنوان ها کاربرهای خوبی دارند. این عنوان ها هر چه که داخل بازی وجود دارد را به عنوان NFT به شما می فروشند و شما هم در طول بازی هر چه که بدست می آورید بصورت NFT خواهد بود. به معنای ساده تر می توانید هر چه که از ابتدا خریده اید و هر چه که بدست آورده اید را به عنوان NFT بفروش برسانید. این سیستم شاید بسیار جذاب و وسوسه کننده باشد اما شاید مسیر صنعت بازی و سرگرمی را دچار تغییرات زیادی کند و مهمتر از شرایط کلاهبرداری و سو استفاده را بوجود بیاورد.

شبکه استیم هم پتانسیل بسیار بالایی برای عرضه بازی های مبتنی بر NFT داشت، تعداد این عنوان ها در استیم شاید آنچنان زیاد نباشد ولی مثل اینکه به مذاق Valve خوش نیامده و باعث عکس العمل هایی شده است. بتازگی گزارش شده است که Valve قصد دارد همه بازی هایی را که از بلاک چین برای مبادله ارزهای رمزنگاری شده و توکن های غیر قابل تعویض (NTF) استفاده می کنند را از Steam حذف کند. استفاده از NFT در بازی ها از جایی برای Valve بسیار حساس شد که چند کلاهبرداری در این گونه بازی ها گزارش شد.

اولین ترد شده در Steam

Valve به استودیو SpacePirate Games که بازی Age Of Rust را ساخته، اطلاع داد که بازی  خود را از Steam حذف کند. Age of Rust یک بازی اکشن و پازلی علمی تخیلی تک نفره است که قرار بود امسال منتشر شود. همانند بازی های دیگر در این سبک، Age Of Rust هم پر از آیتم های قابل تعویض و همچنین فروش است. این توسعه دهنده عکسی را به اشتراک گذاشت که در آن موارد منع شده Valve در آن ذکر شده است و گزینه NFT به عنوان مهمترین و آخرین گزینه قرار دارد.

دلیل جدیت Valve

در اوایل ماه جاری خالق مجموعه Evolution Apes همراه با NFT ها به همراه یک وب سایت، یک حساب توییتری و میلیون ها دلار ارز رمزنگاری به یکباره ناپدید شدند. این باعث شد که خیلی از کاربرها کاملا سرگردان شوند و همچنین پول های بلوکه شده خود را سوخته تصور کنند. شاید این مساله باز هم اتفاق بیافتد و کاربرهای زیادی متضرر شوند، با توجه به این مسائل تصمیم Valve آنچنان هم غیر منطقی نبوده.

پست های مرتبط

کنسول Nintendo Switch 2 از بازی‌های زیادی پشتیبانی خواهد کرد

بازی Prince of Persia: The Lost Crown احتمالاً برای مک، آیپد و آیفون پورت شود

کامپیوتکس 2024 : کنسول دستی ZONE شرکت ZOTAC در ماه سپتامبر سال 2024 عرضه می‌شود