رفرش ریت متغیر Galaxy Note20 Ultra 5G چگونه است؟

زمانی که از نمایشگری با نرخ تازه سازی یا رفرش ریت 120 هرتز صحبت می کنیم یعنی این نمایشگر در هر زمانی رفرش ریتی برابر 120 هرتز را ارائه می کند. اما سامسونگ دیسپلی نمایشگری با رفرش ریت متغیر تولید کرده است که هم اکنون در Galaxy Note20 Ultra 5G مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که نمایشگری نرخ تازه سازی تصویر آن ثابت باشد در نمایش هر محتوایی نرخ مشخصی را ارائه می کند اما سامسونگ برای کاهش مصرف انرژی و افزایش طول عمر باتری نرخ تطبیقی را ارائه کرده است. قطعاً می دانید هرچه نرخ تازه سازی تصویر بیشتر باشد مصرف انرژی نمایشگر هم بیشتر می شود. برای همین موضوع بارها تاکید شده است که اگر گوشی هوشمند شما قابلیت تغییر رفرش ریت یا نرخ تازه سازی تصویر را دارد، برای افزایش بهره وری باتری بهتر است پایین ترین نرخ را انتخاب کنید.

در جدیدترین گزارش سامسونگ، نمایشگر جدید این شرکت قابلیت تطبیق نرخ تازه سازی تصویر را بر اساس محتوا دارد. به فرض مثال در بازی ها که نیاز به رفرش ریت بالا هست، نرخ 120 هرتز ارائه شده اما همین نوع نمایشگر در نمایش فیلم نرخ 60 هرتز، در نرم افزارهایی مانند Gmail که برای مرور مکاتبات است نرخ 30 هرتز و برای تماشای عکس نرخ 10 هرتز را ارائه می کند.

کالیبراسیون نرخ تازه سازی مطابق بر اساس یک برنامه خاص، تجربه کاربر را به طور چشمگیری افزایش دهد و البته باعث می شود تا مصرف انرژی را تا 22 درصد کاهش دهد. همین کاهش انرژی در نرخ 10 هرتز نمایشگر تا 60 درصد هم میرسد. با این وجود می توان انتظار داشت که عمر باتری پرچمدران جدید سامسونگ به نسبت قبل با هر بار شارژ بهینه تر شده است.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد