آیا مایکروسافت و سونی در جریان اشکالات Cyberpunk 2077 نبودند؟

بازی Cyberpunk 2077 با تمامی حواشی خود به بازار عرضه شد و غیر از PC بازها همه حسابی توی ذوقشان خورد. باگ های فراوان که تجربه بازی را بیشتر آزاردهنده می کند و حتی غیر قابل تحمل.

در بررسی عملکرد ضعیف سایبرپانک 2077 به نقاط مبهمی میرسیم که بسیار عجیب خواهد بود.

با توجه به اینکه بازی Cyberpunk 2077 بیشتر از هفت سال در حال ساخت بوده و ارتباط تنگاتنگی با سران دو پلتفرم سونی و ایکس باکس داشته، این سوال در ذهن ما خطور می کند که آیا هیچ کدام از این اشخاص مهم در جریان این حجم از مشکلات نبودند؟!

واقعا اغراق نیست که بگوییم نگاه تمام گیمرهای دنیا به عملکرد سایبرپانک 2077 بود، انتظاری بس سخت که حاصل دلنشینی را نداشت و خیلی ها را حسابی نا امید کرد.

بعد از اینکه هر یک از صاحبان پلتفرم ها حق تصمیم گیری در مورد عنوان های خود را دارند باید تمام مشکلات احتمالی آن را هم آنالیز کنند تا در فکر بسته های حمایتی باشند.

به این معنی که هر دو طرف تقریباً قبل از انتشار سایبرپانک از غیرقابل پخش بودن این عنوان کاملا آگاه بودند، اما استودیو سی دی پراجکت به لطف سه گانه تحسین شده Witcher شهرت خود را در ایجاد بازی های با کیفیت بالا به دست آورده بود تصمیم به انتشار گرفت تا در مراحل زیادی مشکلات را کمک کم برطرف کند. این در حالی بود که همه این حس اعتماد را به این استودیو داشتند و البته حالا مقدار زیادی از این اعتماد بر باد رفته است.

تمام این صحبت ها به این معنی است که شرکت ها علی رغم نقص فنی واضح به Cyberpunk 2077 چراغ سبز نشان می دهند و سعی کردند با سیاست کاری سی دی پراجکت همراه شوند.

در مورد چگونگی دستیابی به چنین نتیجه ای CD Projekt Red اکنون اساساً اعتراف کرده است که شرکای خود را گمراه کرده است تا چراغ سبز را دریافت کند.

اخیرا در یک گفت و گوی تلفنی یکی از سرمایه گذاران سایبرپانک با مدیران یکی از پلتفرم ها صحبتی داشته که جالب توجه است:

از نظر روند صدور گواهینامه و مجوز این اشتباه قطعاً از طرف ما است. فقط می توانم بگویم که آنها قصد داشتند بعد انتشار مشکلات را برطرف کنند و بدیهی است که دقیقاً همانطور که تصور آن را کرده بودیم این امر محقق نشد و آن ها به قول خودشان عمل نکردند.

حالا به قسمت جالب ماجرا می رسیم و می خواهیم نقش یک تستر را در یک کمپانی بزرگ بررسی کنیم.

اصولا تسترها در هر شرکتی حضور دارند و این وظیفه را بر عهده دارند که تمام مکانیک های موجود در یک بازی را از صفر تا صد امتحان کنند و تمام بخش های آن را آنالیز کنند. تصور کنید یک شخص که فقط باید چند ساعت در روز را بازی کند و حقوق هشت هزار دلاری را در سال دریافت می کند در شرکت سی دی پراجکت حضور دارد و تا این حد نا کارآمد است.

واقعیت این است که باید بپرسیم CD Projekt Red از چه تسترهایی و در چه نوع سطح توانایی استفاده کرده که این فاجعه به بار آمده؟ و اینکه در مورد هواداران صبور خود چه فکری کرده که چنین محصولی را در اختیار او می گذارد؟ آیا بهتر نبود این بازی مختص نسل هشتم بهینه سازی می شد و تا این حد انتظارات را زیاد نمی کرد؟

از هر طرف که به Cyberpunk 2077 نگاه کنیم مقصرهای زیادی پیدا می کنیم.

وعده های بلند مدت برای Cyberpunk 2077

استودیو CD Projekt Red قول داده که طی ماه های آینده بیشتر مشکلات بازی را برطرف کند، با توجه به مشکلات فراوان نسخه های کنسولی و این واقعیت بدیهی که سخت افزار این کنسول ها توانایی ساپورت چنین عنوانی را ندارند چه اتفاقی در انتظار Cyberpunk 2077 خواهد بود؟

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد