تفاوت های Nintendo Switch با Nintendo Switch OLED چیست؟

شاید که شرکت نینتندو کنسولهای فوق قدرتمندی را از لحاظ سخت افزاری به مانند رقیبان تولید نکند، اما در زمینه رسیدن به حس رضایت مشتری، بسیار موفق عمل می کند. همیشه وجود تنوع در محصولات شرکت نینتندو زبان زد همه است، اصل سیاست کاری این کمپانی شرقی هم همین است که بتواند با محصولات متنوع قشرهای زیادی را تحت پوشش قرار دهد. اما سوال های زیادی در زمینه Nintendo Switch OLED وجود دارد که آیا ارزش این را دارد که مبلغی دیگر را بابت داشتن آن بپردازیم یا نه؟ ما سعی خواهیم کرد در این مطلب بصورت سر فصل وار به این مقوله بپردازیم.

تحولی جدید از نینتندو

نسخه اولیه نینتندو سوییچ در سال 2017 عرضه شد و استقبال بسیار خوبی هم از آن شد. همین امر هم باعث شد که شرکت نینتندو به فکر عرضه نسخه جدیدتری با شکل و ظاهری بهتر باشد. در سال 2019 نسخه Switch Elite را عرضه کرد که عمر باتری بهتری داشت و در حقیقت نسخه بهبود یافته سال 2017 بود. کنسول Nintendo Switch OLED جدیدترین پلتفرم بازی دستی و هیبریدی است که جذابیت های ذاتی خود را دارد. Switch OLED هیجان انگیزترین ارتقای این سری کنسول دستی تا به امروز است، یکی از دلایل محبوب شدن آن هم وجود صفحه نمایش OLED است که سطح کیفی آن را در کنار سامسونگ گلکسی S21 قرار می دهد.

خوب حالا چه دلایلی وجود دارد که علاقه مندان نسخه Switch OLED را خریداری کنند و آیا این دلایل آنقدر مهم هستند که ارزش یک صرف هزینه را داشته باشد؟

ارزش خرید

کنسول Nintendo Switch OLED در 8 اکتبر 2021 عرضه شد، قیمت این پلتفرم 350 دلار، 309 پوند و 359 دلار استرالیااست که حدود 10 درصد بیشتر از نسخه 2017 است. از لحاظ طراحی نسخه OLED، پس از یک بروزرسانی نسبت به نسخه اصلی، همراه با یک Joy-Cons قابل جابجایی همراه با رنگ های آبی و قرمز روشن شده است. این دو رنگ حسی بسیار کلاسیک به این کنسول دستی داده اند و ارزش آن را برای علاقه مندان قدیمی دو چندان می کند. برخی از تغییرات مهم دیگر در طراحی این است که حاشیه های ضخیم نمایشگر سوییچ اصلی حالا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و پنل LCD 6.2 اینچی جای خود را به یک نمایشگر 7 اینچی با کیفیت داده است.

حالا نسخه Nintendo Switch OLED بدنه ای باریک تر دارد و باعث می شود که از ظاهر قدیمی خود فاصله بگیرد. کنسول جدید از همان سیستم ریلی برای قرار گرفتن لوازم جانبی به مانند Joy-Con استفاده می کند. اما یکی از مشکلاتی که کاربران با نسخه 2017 داشتند، پایه بسیار ضعیف و گاها شکننده بود. نینتندو هم در نسخه OLED سطح کیفی پایه را ارتقا داده است تا کاربرا ن با مشکلات کمتری روبرو باشند و حالا شما می توانید کنسول را در زاویه های مختلفی تنظیم کنید.

شاید در یک نگاه آنچنان قابل تشخیص نباشد اما نینتندو بلندگوهای Nintendo Switch OLED را دوباره طراحی کرده است، جایگاه آنها همچنان در پایین واقع می شود ولی کیفیت صدایی بهتر را ارائه می دهند. مانند قبل، نسخه OLED هم دارای یک داک است که به شما امکان می دهد در تلویزیون خود بازی کنید اما با این حال خروجی 4K در نسخه Pro فاصله دارد. پخش به صورت داک همراه کیفیت 1080p خواهد بود و در حالت دستی انتظار 720p را داشته باشید.

نینتندو همچنین حافظه داخلی Switch OLED را دو برابر کرده و از 32 گیگابایت به 64 گیگابایت رسانده است و در صورت نیاز به فضای بیشتر، می‌توانید یک کارت microSD اضافه کنید. اما عمر باتری چیزی است که بسیار مورد توجه بوده، حالا نسخه بروز شده عمر باتری را در 4.5 تا 9 ساعت حفظ می کند. این در قبال 2.5 تا 6.5 نسخه 2017 پیشرفت تقریبا خوبی بوده است. اگر که شما علاقه مند هستید در فضایی تاریک بازی کنید نسخه OLED به نسبت نسخه اصلی تجربه بهتری خواهد بود و می توانید دید بهتری داشته باشید.

نکته دیگر اینکه OLED تجربه جدیدی را برای بازی کردن ارائه نمی دهد، تصوری که کاربران باید آن را بپذیرند. Switch OLED دارای همان پردازنده Nvidia Custom Tegra و رم Switch فعلی است که به این معنی است که هیچ ارتقای قدرت را در درون ایجاد نمی کند. این بدان معناست که هیچ پتانسیل جدیدی را برای توسعه دهندگان فراهم نمی کند تا بتوانند عنوان های باکیفیت تری را تولید کنند. واقعیت اینست که Nintendo Switch OLED را می توانیم به عنوان یک پیشرفت در نظر بگیریم نه انقلاب.

در پایان این نکته را بیان میکنیم که اگر با افزایش فضای ذخیره 64 گیگابایت و پورت اترنت روی داک راضی خواهید شد، نسخه OLED می تواند انتخاب خوبی باشد اما تجربه ای جدید را برای بازی کردن حاصل نمی کند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024