تکلیف سیستم عامل اختصاصی هواوی (HarmonyOS) چه شد ؟

بعد از تحریم های امریکا بر علیه هواوی، مشکلات بسیار زیاد و البته جدی برای این شرکت چینی معتبر به وجود آمد. در اواخر سال 2019 میلادی بود که تحریم امریکا سبب شد تا هواوی، بازار کشور امریکا و در پی آن تحریم های برخی از کشور های اروپایی و حتی آسیایی نیز سبب شد تا هواوی بازار های فروش بیشتری را از دست دهد. اما مشکل اصلی این شرکت در زمینه تحریم های اعمال شده از سمت گوگل بود که سبب شد تا هواوی از سیستم عامل اختصاصی خود، یعنی HarmonyOS رونمایی کند.

تحریم های گوگل بر علیه هواوی همانطور که اشاره کردیم، سبب شد تا هواوی اجازه استفاده از سرویس خدمات گوگل، پلتفرم جذاب GMS و سیستم عامل محبوب اندروید را نداشته باشد. البته بصورت موقت گوشی های هوشمند هواوی اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را دارند.

اما بدون شک هواوی می داند که هر لحظه امکان دارد که گوگل اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را ندهد و همین امر سبب شد تا هواوی به فکر پیشگیری قبل از درمان بیافتد. بعد از خبر اعمال تحریم گوگل و ممنوعیت استفاده از سیستم عامل اندروید برای گوشی های هوشمند هواوی، این شرکت چینی پردازنده اختصاصی HarmonyOS را معرفی کرد.

سیستم عاملی که در اختیار برخی از برنامه نویسان قرار گرفت تا با آزمون و خطا مشکلات احتمالی اش برطرف شود و نکته جالب اینجا بود که بسیاری از برنامه نویسان حرفه ای اذعان داشتند که سیسم عامل اختصاص هواوی توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی، حتی بهتر از سیستم عامل اندروید را دارد.

اما هنوز بصورت رسمی هیچکدام از گوشی های هوشمند هواوی، از این سیستم عامل اختصاصی بهره نبرده اند. با توجه به اخبار و شایعات منتشر شده، گویا هواوی قصد دارد گوشی های هوشمند خانواده پی 50 خود را با سیستم عامل HarmonyOS به عنوان جدیدترین پرچمدارنش معرفی کند. به هر حال تصمیم هواوی در راستای معرفی سیستم عامل اختصاصی اش بسیار جدی است و باید منتظر باشیم و ببینیم بالاخره کدامیک از گوشی های هوشمند جدید هواوی از این سیستم عامل بهره مند می شوند و اصلا در مقایسه با سیستم عامل محبوب اندروید چه عملکردی را به نمایش خواهد گذاشت.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود