اگر که قابلیت FPS Boost در Xbox Series X و Xbox Series S غیر فعال شد، چه باید کرد؟

FPS Boost قابلیتی است که به شما امکان می دهد یک بازی ویدیویی که متعلق با نسل قبل است را با نرخ فریم بالاتری نسبت به آنچه که در ابتدا اجرا می شود، بازی کنید. حالا اگر این قابلیت در ایکس باکس شما خاموش باشد به ادامه این مطلب دقت کنید.

نرخ فریم بالاتر

اگر این گزینه خاکستری است یعنی اینکه نمی توانید آن را انتخاب کنید و باید راه حل های پیشنهاد شده در ادامه را دنبال کنید تا به نتیجه برسید.

1. اولین قدمی که توصیه می ‌کنیم این است که مطمئن شوید بازی ‌ای که می‌خواهید FPS Boost را برای آن فعال کنید، واقعاً از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. البته سازگاری ممکن است به داشتن Xbox Series X  یا Xbox Series S بستگی داشته باشد. بنابراین نیازی به فعال کردن دستی آن نیست.

2. همچنین باید مطمئن شوید که تلویزیون یا مانیتور شما قادر به نمایش بازی ها با فرکانس 60 هرتز است. برای بازی هایی که از FPS Boost تا 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می کنند، صفحه نمایش باید 120 هرتز را پشتیبانی کند.

برای اینکه ببینید چه میزان نرخ تازه‌سازی روی دستگاه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر شما هنگام اتصال به کنسول Xbox شما پشتیبانی می ‌شود، باید مراحل زیر را انجام دهید:

با رفتن به برنامه تنظیمات در Xbox Series X یا Xbox Series S خود شروع کنید. اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، می توانید دکمه Xbox را روی کنترلر فشار دهید تا منوی راهنما ظاهر شود. از آنجا، به سمت راست بروید تا به برگه «نمایه و سیستم» برسید. در نهایت تنظیمات را انتخاب کنید.

در منوی تنظیمات، «گزینه‌های تلویزیون و نمایش» را انتخاب کنید.

در صفحه «عمومی – گزینه‌های تلویزیون و نمایش»، جزئیات تلویزیون 4K را انتخاب کنید.

صفحه نمایش « جزئیات تلویزیون 4K » به شما نشان می دهد که صفحه نمایش شما در مورد وضوح، نرخ تازه سازی و موارد دیگر چه چیزی را می تواند نمایش دهد.

3. اگر بازی و دستگاه تلویزیون قادر به پشتیبانی از نرخ فریم بالاتر هستند، می‌ توانید کنسول خود را به چرخش درآورید و سپس دوباره تست کنید تا ببینید آیا FPS Boost می‌تواند فعال شود یا خیر.

برای انجام این کار، باید موارد زیر را انجام دهید:

. دکمه Xbox را فشار داده و نگه دارید.

. گزینه “خاموش کردن کنسول” را انتخاب کنید.

. پس از خاموش شدن کنسول، آن را از پریز برق جدا کنید.

. حداقل 30 ثانیه صبر کنید.

. کنسول را دوباره به پریز برق وصل کنید.

. کنسول را دوباره روشن کنید.

. به منوی «مدیریت بازی و افزودنی‌ها» بازی بروید که می‌خواهید FPS Boost را برای آن فعال کنید.

. گزینه های Compatibly را انتخاب کنید.

. باید تنظیمات FPS Boost را ببینید. امیدواریم پس از چرخش برق Xbox Series X یا Xbox Series S  شما خاکستری نشود.

4. اگر هنوز در مورد عدم انتخاب FPS Boost برای یک بازی خاص مشکل دارید، می‌توانید بازی را به آخرین پچ موجود بروزرسانی کنید.

5. همچنین می‌توانید کنسول سری Xbox خود را به آخرین سیستم عامل موجود بروزرسانی کنید.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024