چگونه می شود مشکل شارژ نشدن دسته PS5 را حل کرد

کنترلر کنسول Playstation 5 که با نام Dual Sense به شهرت خود رسید، یکی از بهترین و خلاقانه ترین محصولات گیمینگی است که توسط شرکت Sony عرضه شده است. اما اگر که کنترلر شما دیگر شارژ نمی شود، راه حل ساده این است که می توانید یک Dual Sense دیگر تهیه کنید. اما اگر به دنبال حل این مشکل هستید، ما راه های مختلف را پیش روی شما عزیزان قرار داده ایم.

یک مشکل رایج: کنترلر PS5 شارژ نمی شود

وقتی که یک گیمر ساعات زیادی را با کنترلر خود صرف می کند احتیاج دارد که وسایلش گیمینگ خود را در سلامت کامل داشته باشد. اگر کنترلر از هر دو طرف به رنگ زرد روشن نشود، می توانید متوجه شوید که کنترلر PS5 شما نقص فنی اساسی پیدا کرده است. خوب مشکل مهمی است اما نگران نباشید و به ادامه مطلب توجه بفرمایید.

خطای نرم افزار پلی استیشن: کنترلر PS5 بارگیری نمی شود

اگر خطای نرم افزاری در پلی استیشن وجود دارد، می توانید با خاموش کردن پلی استیشن و جدا کردن همه دوشاخه ها، آن را برطرف کنید. پس از چند دقیقه، می توانید دوباره آن را وصل کنید و دستگاه را دوباره روشن کنید. گاهی اوقات یک به روز رسانی نرم افزار در اینجا کمک می کند. اگر همه چیز در حال حاضر کار می کند، می دانید که علت آن همین بوده است.

با ریست کردن کنترلر به راحتی می توانید متوجه شوید که آیا خطای نرم افزاری روی خود کنترلر است یا خیر. می توانید این کار را با گرفتن یک گیره کاغذ و چسباندن آن در حفره کوچک پشت کنترلر برای چند ثانیه انجام دهید.

مشکل در شارژ درگاه های USB : کنترلر PS5 شارژ نمی شود

ممکن است مشکلاتی در شارژ درگاه های USB در حالت خواب وجود داشته باشد. برای مقابله با این کار می ‌توانید کارهای زیر را انجام دهید: از «تنظیمات» به «سیستم و مدیریت انرژی» و سپس به «ویژگی‌های موجود در حالت استراحت» بروید. در افزونه “منبع تغذیه پورت USB” ،در نهایت می توانید “3 ساعت” یا “همیشه” را انتخاب کنید.

فقط از محصولات اصلی سونی استفاده کنید

یکی دیگر از دلایل نقص می تواند ایستگاه های شارژ، کابل ها یا قطعات غیر سونی در خود کنترلر باشد. همیشه سعی کنید که از محصولات اورجینال شرکت سونی استفاده کنید.

کابل معیوب:  کنترلر PS5 شارژ نمی شود

گاهی اوقات کابل USB-C به سادگی ممکن است مشکل پیدا کند. در این مورد، بهتر است ابتدا یک وسیله الکتریکی دیگر را با کابل شارژ کنید. اگر دستگاه دیگر نیز شارژ نمی شود، باید از کابل جدید استفاده کنید و بنابراین مشکل باید حل شود. اگر دستگاه دیگر باید شارژ شود، اما کنترلر هنوز شارژ نمی کند، لطفاً راه حل پیشنهادی دیگری را امتحان کنید.

مشکلات برق با باتری

مشکلات باتری اغلب می تواند دلیل مشکلات شارژ باشد، از طرفی به تعویض باتری کمک می کند. برای این کار به یک باتری یدکی، گیره، یک اسپاجر، یک سینی برای پیچ ها و یک پیچ گوشتی فیلیپس نیاز دارید.

ابتدا باید کنترلر پلی استیشن 5 به طور کامل خاموش شود. برای این کار باید دکمه پلی استیشن را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. سپس با قرار دادن اسپاجر در انتهای پایین سمت راست و چپ کنترلر، پوشش مشکی را با دقت بردارید. پس از انجام این کار، باید از اسپاجر استفاده کنید تا به آرامی لبه ها را به سمت مرکز بکشید تا پوشش را کاملا جدا کنید. مراقب باشید که به نوک های کوچک سیاه رنگ بالای میله های آنالوگ آسیب نرسانید.

برداشتن دکمه های L1 و R1 پس از آن انجام می شود، به سادگی انتهای صاف یک اسپاجر را در شکاف بین دکمه های L1 و R1 قرار دهید و ابتدا سطح بالایی را بردارید. توصیه می شود دکمه را با یک انگشت بپوشانید تا در هنگام رها شدن در یک قوس بزرگ از بین نرود.

در نهایت، می توانید پیچ ​​های آزاد شده را به راحتی با پیچ گوشتی فیلیپس جدا کنید. دو پیچ زیر دکمه L1 و R1 و دو پیچ دیگر در پایین کنترلر قرار دارند. اکنون می توانید چهار پیچ را در پوسته قرار دهید تا گم نشوند.

کنترلر پایینی همچنان توسط دو گیره پلاستیکی کوچک در جای خود نگه داشته می شود که می توانید آنها را با گیره ها شل کنید. برای این کار کافی است گیره ها را داخل گیره ها قرار دهید و با دقت 90 درجه بچرخانید.

سپس می توانید پوشش پایین کنترلر را بردارید، جایی که به وضوح می توانید باتری را ببینید. با سه کابل به برد مدار سمت راست متصل می شود. ابتدا باید باتری را از سمت چپ بلند کنید و سپس کابل ها را با دقت باز کنید. در اینجا می توانید انتهای سه کابل را با دقت بگیرید و با یک تکان قوی آنها را جدا کنید.

سپس از باتری یدکی استفاده می شود. در صورت لزوم آن را از کیس جدا کرده و با رابط کابل آن در محلی که قبلا باتری قدیمی قرار داده شده بود وصل کنید. کابل مشکی باید به سمت بالا و کابل آبی به سمت پایین باشد. سپس باتری جدید را دقیقا روی سطح باتری قدیمی قرار دهید و قاب پایینی را ببندید.

اکنون می‌توانید با فشار دادن دکمه Playstation روی کنترلر، تست عملکرد را انجام دهید. اگر همه چیز درست شد، می‌توانید چهار پیچ و سپس دکمه‌های L1 و R1 و قاب مشکی جلو را دوباره نصب کنید. اگر کنترلر همچنان کار نمی کند، می توانید یکی از راه حل های دیگر ما را امتحان کنید.

امیدوار هستم که با مطالعه این مقاله توانسته باشید که مشکل دوال سنس خود را حل کنید و دوباره از بازی کردن با آن لذت ببرید.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024