محدود شدن زاویه دید خریداران / کدام گوشی های زیر 300 یورو ارزش خرید دارند؟

بی شک شوکه کننده ترین خبری که شنیدیم، خبر ممنوعیت واردات گوشی های هوشمند بالای 300 یورو از سوی انجمن وارد کنندگان موبایل و تبلت بود. با این خبر دیگر طرفداران گوشی های هوشمند نه تنها باید با پرچمداران قدرتمند هر برند خداحافظی کنند، بلکه حتی برخی از گوشی های هوشمند میان رده، قدرتمند و محبوب نیز دیگر اجازه ورود به بازار ایران را نخواهند داشت. هرچند این مصوبه همیشگی نیست و البته با مخالفت وزیر ارتباطات مواجه شد و شاید بازنگری در این خصوص صورت گیرد.

انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران طی روزهای اخیر با انتشار اطلاعیه ای واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو را ممنوع اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است که این ممنوعیت شامل تمام واردات «مسافری و تجاری» تلفن های همراه بالای سیصد یورو خواهد شد.

اعلام این خبر همزمان با افزایش چشم گیر قیمت گوشی تلفن همراه و قطعات جانبی آن واکنش های متعددی را از سوی کاربران به همراه داشت.

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، در همین ارتباط گفته است این تصمیم در پی پیشنهاد این انجمن اتخاذ شده چرا که مبلغ ارز تخصیصی از سوی بانک مرکزی برای واردات موبایل از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو در سال گذشته به یک میلیارد و پانصد میلیون یورو در سال جاری کاهش پیدا کرده بود.

به گفته وی: «گوشی تلفن همراه با ارزش بالای ۳۰۰ یورو تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز کشور را تامین می کند، اگر بخواهیم این یک و نیم میلیارد یورو را به کالای بالای ۳۰۰ یورو تخصیص دهیم منطقی نیست.»

خداحافظی با اسمارتفون های قدرتمند

با توجه به این مصوبه جدید که اگر مورد بازنگری قرار نگیرد، باید با بسیاری از گوشی های هوشمند پرچمدار و البته برخی از اسمارتفون های میان رده نیز خداحافظی کنیم. قبل از اینکه ببینیم با این تفاسیر بهترین انتخاب در میان برند های موجود در این کدامیک ها خواهند بود، می خواهیم شما را با اولین حسرت این اتفاق آشنا کنیم.

یکی از گوشی های هوشمند میان رده ای که واقعا عملکرد فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشته بود و در بازار ایران نیز کاربران بسیاری را به سمت خود جلب کرده بود، شیائومی می 9 تی می باشد که با توجه به قانون جدید در نظر گرفته شده دیگر اجازه ورود به بازار ایران را نخواهد داشت.

شیائومی می 9 تی

خبری بسیار تاسف بار برای اسمارتفونی که در برخی از موارد هیچ چیزی کم از یک پرچمدار نداشت و باید قبول کرد در رنج قیمتی خود در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند، بهترین عملکرد ممکن را از خود به نمایش گذاشته بود.

اما گوشی های هوشمند سری A سامسونگ نیز فروش فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشته بودند. اما باز هم متاسفانه باید بگوییم که اگر طرفدار این سری از گوشی های هوشمند بوده اید، باید با سامسونگ گلکسی A51 که لقب پرفروش ترین گوشی هوشمند میان رده این سری را به خود اختصاص داده بود، خداحافظی کنید.

سامسونگ گلکسی A51

طراحی در نظر گرفته شده برای این اسمارتفون میان رده شما را به یاد پرچمداران این شرکت می انداخت. اما با توجه به قیمت 305 یورویی در نظر گرفته شده، این اسمارتفون هم دیگر اجازه ورود به بازار ایران را نخواهد داشت.

کدام گوشی ها را بخریم که ارزش خرید داشته باشد

اما در ادامه، لیستی را برای شما در نظر گرفته ایم تا ببینیم با این قوانین جدید بهترین گوشی های هوشمندی که اجازه ورود به بازار ایران شوند، کدامند.

1_ شیائومی ردمی نوت 9 پرو 

شیائومی ردمی نوت 9 پرو

2_ سامسونگ گلکسی A41

سامسونگ گلکسی A41

3_ موتورولا وان زوم 

موتورولا وان زوم

4_ نوکیا 7.2 

نوکیا 7.2

5_ شیائومی نوت 8 پرو 

شیائومی ردمی نوت 8 پرو

6_ شیائومی می 8 

شیائومی می 8

7_ شیائومی ردمی نوت 9 اس 

شیائومی ردمی نوت 9 اس

8_ هواوی پی 30 لایت 

هواوی پی 30 لایت

9_ هواوی پی 40 لایت 

هواوی پی 40 لایت

10_ سامسونگ گلکسی A30 اس 

سامسونگ گلکسی A30 اس

11_ هواوی آنر 8 ایکس 

هواوی آنر 8 ایکس

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !