چرا مادربرد MSI PRO B660M-A ارزش خرید بالایی دارد؟

برای خرید پردازنده های نسل 12 اینتل باید به سراغ خرید مادربردهای سری 600 بروید. اگر از پردازنده های رده بالا استفاده می کنید، چاره ای ندارید جز خرید مادربردهای Z690 اما اگر به پردازنده های میان رده این نسل فکر می کنید باید بین مادربردهای H670 و B660 گزینه مناسب را انتخاب کنید و اگر پردازنده های اقتصادی دارید مادربردهای H610 گزینه بهتری برای شما هستند. در این مطلب نگاهی داریم به ارزش خرید مادربرد MSI PRO B660M-A و می بینیم که چرا این برد ارزش خرید بالایی دارد.

در ابتدا باید بگوییم این مطلب بر اساس داده های بررسی techspot است که پیشنهاد می کنیم نگاهی کامل تر به آن داشته باشید. مادربرد PRO B660M-A شاید در نگاه نخست چندان گزینه خاصی به نظر نرسد اما پتانسیل این برد در عملکردی بالا و کارکردی خنک و پایدار است.

مادربرد PRO B660M-A با قیمت مناسب در دو نسخه با WIFI و بدون WIFI عرضه می شود. پنل I/O این مادربرد دارای دو پورت USB 3.2 Gen 2، دو پورت USB 3.2 Gen 1 و دو پورت USB 2.0 است. همچنین دو خروجی DisplayPort و دو خروجی HDMI در این مادربرد دیده می شود. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده یا VRM توسط دو هیت سینک بزرگ پوشانده شده که قطعا به پایداری هرچه بیشتر برد کمک بسیار می کند. اسلات اصلی M.2 دارای یک هیت سینک است اما بجز این اسلات، یک اسلات دیگر هم وجود دارد تا در نهایت این مادربرد را به دو درگاه یا اسلات M.2 مجهز کند. چهار اسلات DIMM با نهایت فرکانس 4800 مگاهرتز، چهار پورت SATA، اسلات اصلی PCIe x16 با پوشش استیل آرمور و پشتیبانی از شبکه 2.5 گیگابیت در ثانیه از دیگر موارد قابل ذکر است.


مادربردهای سری MAG B660M MORTAR انتخابی ایده آل برای نسل 12 اینتل


این مادربرد در بخش VRM دارای فت های آلفا و امگا است تا پایداری در جریان های مختلف را به خوبی انجام دهد. البته در این بین استفاده از ترمالپدهایی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین را نباید فراموش کرد.

مادربرد مورد نظر برای اینکه ثابت کند ارزش خرید بالایی دارد با پردازنده های مختلفی همچون 12900K / 12700 / 12600K بررسی شد. نتایج به دست آمده نشان از آن دارد که PRO B660M-A با هر پردازنده ای، در هر شرایط محیطی و حتی با برداشتن محدودیت های قدرت هم دارای یک مدار قدرت خنک و پایدار است تا در نهایت بیشترین کارایی را ارائه کند. از این رو پیدایش چنین ترکیبی یعنی عملکرد بالا در کنار ساختاری خنک، این مادربرد را به یکی از بهترین های چیپ ست B660 تبدیل می کند. انتظاری که از یک مادربرد خوب داریم این است که در کنار ورودی ها و خروجی های کاربردی و مناسب، عملکردی عالی و ساختار خوب را در هر شرایطی در اختیار ما قرار دهد که به نظر می رسد PRO B660M-A پتانسیل بالایی برای این مهم دارد.

پست های مرتبط

طراحی حلقه شارژ MagSafe در آیفون 16 نازک‌تر خواهد بود

اطلاعات جدیدی از گوشی مورد انتظار Xperia 1 VI شرکت سونی منتشر شد

اپل وجود مشکل پخش نشدن صدای آلارم آیفون را تایید کرد

3 نظرات

مهدی شهریور 25, 1401 - 10:27 ب.ظ
سلام مدار تغذیه این برد چند فازه ؟
جواد مظفری مهر 14, 1401 - 11:53 ق.ظ
سلام و درود 14 فاز هست
مهدی مرداد 8, 1402 - 8:53 ب.ظ
اشتباهه از جایی دیگه درستش رو پیدا کردم 6+1+1 لطفا اگر اطلاع ندارید دیگران رو به اشتباه نندازید البته حدس میزنم شما با سری z همین مدل اشتباه گرفتید
دیدگاه بگذارید