آیا فیلم Uncharted با تام هالند موفق خواهد شد؟

کمتر پیش آمده است که عاقبت فیلم بازی ها به خوشی منتهی شود، عنوان هایی که بجای وفاداری به ریشه ها شاید سعی می کنند روایت نوینی و یا بسیار شخصی داشته باشند. سری فیلم های رزیدنت اویل نمونه بسیار خوبی برای شکست یک بازی فیلم هستند و کاملا این مساله را شفاف بیان می کند که گاهی یک اثر سینمایی می تواند هیچ گونه وفاداری به ریشه های بازی نداشته باشد. جدیدترین تلاش سونی پیکچرز بر این است که بتواند یکی از محبوب ترین عنوان های سونی را آماده برای سینما دوستان کند. در چند سال اخیر Sony تلاش زیادی را انجام داده تا بتواند IP های معروف خود را بیشتر از قبل به مخاطبان معرفی کند و دنیای آنها را گسترش دهد. بعد از عنوان های معروفی مانند Resident Evil، Monster Hunter، Tomb Raider و خیلی های دیگر، این بار نوبت به عنوان Uncharted رسیده تا بر روی پرده سینماها برود. اما این عنوان سینمایی می تواند تمام موفقیت های بازی خود را بر روی کنسول پلی استیشن تکرار کند؟

گنج در انتظار ماجراجوها

زمانی که تام هالند برای بازی در نقش نیت انتخاب شد، همه ما این تصور را داشتیم که این فیلم قرار است پیش درآمدی بر سه گانه این مجموعه بازی باشد، اما با دیدن تریلر این فیلم متوجه شدیم که در حقیقت یک کالکشن از بهترین های این سه گانه خواهد بود. در این تریلر دو دقیقه ای شاهد حوادث بسیار آشنایی برای طرفداران سری آنچارتد بودیم، سقوط هواپیما و سرگردانی در صحرا از شماره سوم، ناتان دریک با کت و شلواری رسمی در یک مهمانی از شماره چهارم و حضور کاراکترهایی مانند سالیوان می تواند برای گیمرها جالب توجه باشد.

داستان فیلم قرار است که ناتان دریک و سالیوان را به دنبال گنج باستانی باارزشی ببرد، در جاییکه که سم به عنوان برادر ناتان انتظار او را می کشد. این فیلم به کارگردانی روبن فیشر ساخته شده و تا به اینجا اتفاقات و تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است.

و اما ناتان دریک

هیچ کس تصور ساخت فیلمی بر اساس سری Uncharted را نمی کرد، عنوانی که گیمرها خاطرات بسیار زیادی با آن دارند. اما هیچ کس فکر نمیکرد که تام هالند جوان قرار است نقش به این مهمی را بازی کند، به نوعی تقریبا بیشتر مخاطبان از این انتخاب حس نارضایتی دارند و نتوانستند با این انتخاب، ارتباط برقرار کنند. پیش از این هم تام هالند با نقش آفرینی در قالب کاراکتر پیتر پارکر و مرد عنکبوتی هم بسیار مورد نقد قرار گرفته بود و حالا مشخص نیست بازیگری به این جوانی چرا باید برای این نقش انتخاب شود.

تام هالند تفاوت های بسیار زیادی با آنچه که ما در ذهن داشتیم، دارد و مشخص شد که قرار نیست یک فیلم پر و پیمان را ببینیم. اولا که چهره کودکانه و فان تام هالند با چهره بسیار مردانه و حتی زمخت ناتان دریک همخوانی ندارد از طرف دیگر فیزیک ضعیف تام هالند کاملا با کاراکتر ناتان دریک در تناقض است و باعث شده که هالند اصلا برای این نقش غیرباور نباشد. به تمام اینها، سالیوان بدون سیبیل را هم اضافه کنید که قرار است در کنار دریک به دنبال گنجی ارزشمند بروند.

ترفندی نامناسب ولی جوابگو

دیگر داشتن جلوه های بصری در فیلم های روز، تبدیل به یک استاندارد مهم و حتی عادی شده است. این مساله شامل فیلم آنچارتد هم می شود. خوشبختانه در این تریلر کوتاه شاهد جلوه های بصری بسیار خوبی بودیم و خیلی از قاب بندی ها کاملا وفادار به بازی های این سری به نظر می رسند و شما را به یاد لحظات خوبی می اندازد که آنها را در بازی تجربه کرده اید. کارگردانی هنری درخشان ترین قسمت در این تریلر دو دقیقه ای بود و کاملا خودنمایی می کرد و حتی باعث دیده شدن تام هالند می شد.

در حقیقت شما انقدر محو جلوه های بصری و پر جزییات می شوید که ماهیت اصلی و محوریت فیلم و داستان را فراموش می کنید، یک ظاهر بسیار زیبا ولی با درونی نامناسب. این ترفند سالهاست که در فیلم های مختلف جواب داده است، جدیدترین فیلم بازی ساخته شده یعنی عنوان Mortal Kombat هم با همین شگرد به سراغ بازی دوستان آمد.

نظر شما در مورد فیلم Uncharted چیست؟ آیا این فیلم فقط یک اثر سرگرم کننده و یکبار مصرف خواهد بود یا اینکه می تواند تام هالند را به محبوبیت برساند؟

این فیلم قرار است که در تاریخ 18 فوریه یعنی 29 بهمن ماه اکران شود.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !