مایکروسافت در حال کار بروی کنسول اقتصادی Xbox Series S است

با توجه به شایعات پیرامون دو کنسول جدید مایکروسافت و سونی، حال اخبار شنیده شده حاکی از آن است که مایکروسافت در حال کار بروی کنسولی ارزانتر به نام Xbox Series S است تا در نهایت دو کنسول را در اواخر سال 2020 روانه بازار کند.

یکی از کاربران توییتر ادعا کرده است که مایکروسافت در کنار کنسول قدرتمند ایکس باکس سری ایکس، در حال کار بروی یک کنسول اقتصادی است. احتمالاً این کنسول با نام ایکس باکس سری اس شناخته می شود. کنسولی که ادعا می شود از نظر قدرت پردازشی رقیب پلی استیشن 4 پرو است. این کنسول احتمالا به پردازنده ای با قدرت پردازشی 4 ترافلاپ مجهز شده است و از 16 گیگابایت رم استفاده می کند. بر اساس این ادعا، کنسول ایکس باکس سری اس فاقد درایو ODD است. سفارشی سازی APU در این کنسول همچنان بر عهده AMD است تا Xbox Series S را با فرکانس 4.0 گیگاهرتز همراه سازد.

بر اساس این گزارش قیمت کنسول ایکس باکس سری اس 300 دلار است. این در حالی است که ایکس باکس سری ایکس با قدرت پردازشی 12 ترافلاپ، نرخ 120 فریم در ثانیه و پشتیبانی از Ray tracing قیمتی در حدود 600 دلار (شاید بیشتر) را تجربه می کند. شایعات حاکی از آن است که رقیب ایکس باکس سری ایکس یعنی پلی استیشن 5 با قیمت 500 دلار روانه بازار می شود. البته این قیمت ها تا زمان معرفی رسمی و ورود به بازار تنها گمانه زنی هایی است که می تواند حتی به واقعیت هم نزدیک نباشد.

پست های مرتبط

ایکس‌باکس احتمالاً ماه بعد نمایشی جدید از بازی Perfect Dark ارائه دهد

وضعیت ساخت بازی State of Decay 3 به خوبی پیش می‌رود

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند