مقایسه دوربین شیائومی می CC9 پرو و گوگل پیکسل 4 ایکس ال

مقایسه دوربین شیائومی می CC9 پرو و گوگل پیکسل 4 ایکس ال را این بار در نظر گرفته ایم تا ببینیم قدرتمند ترین پرچمدار گوگل در مقابل سلطان دوربین های اصلی گوشی های هوشمند، یعنی شیائومی می CC9 پرو چه عملکردی را از خود به نمایش خواهد گذاشت. در ادامه به مشخصات سنسور های دوربین اصلی این دو گوشی هوشمند خواهیم پرداخت.

در همان ابتدا باید خاطر نشان کنیم که شیائومی می CC9 پرو توانست امتیاز بسیار خوب 121 را از وب سایت معتبر دگزومارک کسب کند. این در حالی می باشد که گوگل پیکسل 4 ایکس ال توانست امتیاز 112 را به خود اختصاص دهد.

مشخصات سنسور های دوربین شیائومی می CC9 پرو

در قسمت بریدگی ناچ واتردراپ صفحه نمایش شاهد قرار گیری سنسور 32 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 برای دوربین سلفی می باشیم. اما نکته اصلی شائومی می CC9 پرو سنسور های دوربین اصلی آن می باشد.

شیائومی می CC9 پرو

برای اولین بار در تاریخ گوشی های هوشمند شیائومی شاهد در نظر گرفته شدن پنج سنسور برای دوربین های اصلی می باشیم. سنسور 108 مگاپیکسلی  Samsung ISOCELL Bright HMX sensor با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 به همراه سنسور 5 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال و زوم 50 برابری دیچیتال به همراه سنسور تله فوتو دیگر 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال و یک سنسور ماکرو برای ثبت تصویر از فاصله 2 تا 10 سانتی متری، سنسور های دوربین اصلی پنج گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

مشخصات سنسور های دوربین گوگل پیکسل 4 ایکس ال

گوگل پیکسل 4 از دو سنسور 12 مگاپیکسل و 16 مگاپیکسل استفاده می کند. سنسور 12 مگاپیکسل با زاویه دید 77 درجه، از گشودگی دیافراگم f/1.7 استفاده می کند و با فاصله 28 میلی متری، تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، به عنوان سنسور اصلی شناخته می شود.

سنسور دیگر به دقت 16 مگاپیکسل و زاویه دید 52 درجه، از گشودگی f/2.4 استفاده می کند و البته از نوع 45 میلی متری است. این سنسور با توجه به بزرگنمایی یا زوم دو برابر اپتیکال و لرزشگیر اپتیکال به عنوان سنسور تله فوتو شناخته می شود.

گوگل پیکسل 4 ایکس ال

گوگل در این سالها در کنار سخت افزار قدرتمند دوربین به فکر استفاده از نرم افزاری قدرتمند بوده به طوری که امسال در پرچمداران گوگل پیکسل 4، از یک تراشه یادگیری عصبی استفاده کرده است تا تجربه متفاوتی را به کاربرانش هدیه دهد.

ویژگی بهبود یافته دیگر حالت Night یا حالت شب است که به صورت نرم افزاری بهبودهایی را تجربه کرده است. در این حالت بی نیاز از نور کافی می توانید عکس های پرنوری را ثبت کنید.

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !