آشتی غول چینی و کره ای: سامسونگ و هواوی به توافق پتنتی رسیدند

جنگ های پتنتی معمولا بسیار طولانی و گاها جذاب حتی برای طرفداران کمپانی های بزرگ هستند که البته معمولا طرفین دعوی، در آخر با یکدیگر به توافقاتی دست پیدا میکنند. سامسونگ و هواوی، به عنوان دو ابر کمپانی حوزه گوشی های هوشمند و به طور کلی تکنولوژی، مدت زمان بسیار زیادی را در دادگاه ها به نزاع با یکدیگر پرداختند که علت این درگیری ها نیز پتنت ها بود.

این دو که طی این مدت زمان طولانی بیش از 40 دادخواست در دادگاه های مختلف ثبت کردند، اکنون به گزارش Nikkei به نقل از یک رسانه محلی چینی با یکدیگر سازش کرده اند. بندهای این توافق صورت گرفته هنوز اعلام نشده است اما به نظر میرسد که سامسونگ و هواوی به یک توافق کلی بر سر پتنت ها با یکدیگر دست پیدا کرده اند. همچنین این دو کمپانی تمام شکایت های خود علیه یکدیگر را نیز پس گرفته اند. توافق صورت گرفته تغییراتی را در صنعت گوشی های هوشمند نیز اعمال خواهد کرد.

تعداد گوشی های 5G از سال آینده بیشتر و بیشتر خواهد شد و عرضه موبایل توسط برخی از سازندگان گوشی های هوشمند به خاطر اشباع شدن بازار برخی از کشورها کاسته خواهد شد. هواوی این موضوع را توانسته به خوبی مدیریت کند و به گزارش IDC، این کمپانی چینی در سه ماهه ابتدایی 2019 نسبت به همین دوره از سال گذشته 50 درصد بیشتر گوشی وارد بازار کرده در حالی که وضعیت برای سامسونگ به این خوبی نبوده است. بنابراین سامسونگ دلایل خوبی برای توافق پتنتی با هواوی داشته است.

ماه گذشته همان طور که احتمالا مطلع هستید، کوالکام و اپل نیز توافقاتی بر سر پتنت ها داشتند و قرارداد همکاری چندین ساله را با یکدیگر به امضا رساندند تا کوالکام، تامین کننده قطعی مودم های 5G آیفون های 5G اپل لقب بگیرد. هر چند دست کم یک سال تا عرضه آیفون های 5G اپل به بازار فاصله داریم. اما همین توافق باعث شد اینتل از حوزه تولید مودم های 5G برای گوشی های هوشمند کناره گیری کند.

نزاع قانونی میان سامسونگ و هواوی در سال 2016 آغاز شد. هواوی در آن زمان از سامسونگ به خاطر نقض پتنت های مرتبط با شبکه LTE شکایت کرد و چندین پرونده نیز در دادگاه های چین به نفع این کمپانی ختم شد و پیروزها تا اوایل امسال نیز ادامه داشت.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود