همکاری مایکروسافت و سونی در حوزه هوش مصنوعی و کلود گیمینگ

سونی و مایکروسافت، دو ابر کمپانی دنیای تکنولوژی امروز شروع یک همکاری نسبتا غیر معمول با یکدیگر را اعلام کرده اند که امکان همکاری این دو شرکت بر روی سرویس های گیمینگ بر پایه فضای ابری را فراهم میکند. به گفته مایکروسافت، کمپانی ژاپنی و ردموندی ها بر اساس این همکاری بر روی توسعه راه های فضای ابری در سرویس مایکروسافت Azure به منظور پشتیبانی از بازی ها و محتواهای دو شرکت در سرویس های استریم را بررسی میکنند. سرویس های استریم بازی و محتوای فعلی سونی نیز در آینده از سرویس فضای ابری مایکروسافت Azure پشتیبانی خواهند کرد.

همچنین مایکروسافت در بیانه خورد گفته است که این همکاری بر روی توسعه بهتر پلتفرم ها برای جوامع تولید کننده محتوا تاثیرگذار خواهد بود که به نظر میرسد هر دو کمپانی مایکروسافت و سونی قصد همکاری بر روی سرویس های آینده با هدف جامعه گیمینگ و طراحان را دارند. این دو اعلام کرده اند که اطلاعات بیشتری را از این همکاری و هدف های آن در اختیار کاربران قرار خواهند داد اما این همکاری به معنای همکاری مایکروسافت و سونی بر روی فناوری کلود گیمینگ است. حاصل این همکاری در صورت موفقیت میتواند بیشتر از همه به ضرر آمازون، که مهم ترین رقیب مایکروسافت در این حوزه است تمام شود.

دیگر شرکتی که از همکاری سونی و مایکروسافت خوشحال نخواهد بود، کمپانی گوگل است که اخیرا خود را به عنوان رقیب جدید گیمینگ مایکروسافت و سونی اعلام کرد و حالا میزبانی از سرویس های ابری سونی را از دست خواهد داد. چندی پیش بود که گوگل از سرویس بازی ابری Stadia رونمایی کرد و این شرکت از یوتیوب به منظور توسعه وسیع آن استفاده خواهد کرد. Stadia تهدیدی برای هر دو کمپانی مایکروسافت و سونی محسوب میشود و به نظر میرسد شرکت ها به منظور آمادگی برای مقابله با حمله این رقیب جدید، در حال متحد شدن با یکدیگر هستند. Stadia قادر است بازی ها را از فضای ابری بر روی مرورگر کروم، کروم کست و دستگاه های پیکسل استریم کند. سونی نیز در حال حاضر از یک سرویس فضای ابری برخوردار است اما مایکروسافت در ادامه سال میلادی جاری از سرویس کلود گیمینگ xCloud رونمایی خواهد کرد. فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت نوید یک نمایش بزرگ از این کمپانی در E3 2019 را به طرفداران داده است.

علاوه بر همکاری در دو حوزه استریم محتوا و بازی، این دو شرکت همکاری هایی در زمینه نیمه رسانه ها و هوش مصنوعی نیز با یکدیگر خواهند داشت. این شامل سنسورهای هوشمند تصویر که از Azure AI، و استفاده سونی از پلتفرم هوش مصنوعی مایکروسافت در محصولات تجاری خود میشود. ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت گفته است که سونی همواره یک شرکت پیشرو در زمینه سرگرمی و فناوری است و اعلام همکاری با این شرکت با پایه تاریخچه نوآوری های آن است و نتیجه این همکاری، بهره بردن محصولات سونی از Azure و Azure AI به منظور ایجاد یک تجربه جدید در زمینه سرگرمی و بازی برای کاربران است.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024