آموزش فعال کردن 120 هرتز در پلی استیشن 5

یکی از قابلیت های PS5 توانایی بازی بر روی 120 هرتز است. برای استفاده از این قابلیت شما باید یک تلویزیون یا مانیتور با نرخ بروزرسانی 120 هرتز داشته باشید. لازم به ذکر است که همه بازی ها از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند اما برخی از بازی های قابل توجه پشتیبانی می کنند. فعال کردن این قابلیت بسیار ساده است که ما در این مطلب آموزشی نحوه فعال کردن آن را قرار داده ایم.

نحوه فعال کردن 120 هرتز در PS5 و هر چیزی که نیاز دارید

این یک فرآیند بسیار ساده است اما ابتدا شما به تلویزیونی نیاز دارید که بتواند نرخ بروزرسانی 120 هرتز را با درگاه HDMI 2.1 پشتیبانی کند و همچنین کابل HDMI سازگار داشته باشد. اما همانطور که می دانید پیدا کردن یک مانیتور 4K با نرخ بروزرسانی 120 هرتز سخت است.

به تنظیمات پلی استیشن 5 خود رفته

سپس به قسمت Screen and Video بروید

و گزینه 120 هرتز را فعال کنید

اما ممکن است لازم باشد به صفحه ذخیره داده ها یا Save Data and Game بروید و روی Game Presets کلیک کرده و سپس حالت Performance mode را انتخاب کنید تا به نرخ فریم بالاتر دسترسی پیدا کنید. برخی از بازی هایی که از 120 هرتز پشتیبانی می کنند دارای صفحات تنظیمات درون بازی هستند که به شما امکان می دهد آن را روشن یا خاموش کنید.

اما همه اینها تنها در صورتی امکان پذیر است که تلویزیون یا مانیتور شما قادر به پشتیبانی از 120 هرتز باشد. اگر قصد خرید تلویزیون یا مانیتور دارید میتوانید راهنمای خرید برترین مانیتور ها یا تلویزیون ها را مشاهده کنید.


برترین تلویزیون های 4K گیمینگ در سال 2021


برترین مانیتور های 4K گیمینگ در سال 2021 از نگاه بنچیمو


آموزش فعال کردن 120 هرتز در ایکس باکس سری ایکس


آموزش فعال کردن 120 هرتز در ایکس باکس سری اس


پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024